۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۴۵۷۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

پروژه اسلام‌ هراسی غرب برای تأمین امنیت اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب با هدف تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی در خاورمیانه صورت می گیرد.
حجت الاسلام مجتبي نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در شهرستان کلیبر با اشاره به اوضاع سیاسی و اجتماعی ممالک اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش نهضت‌های ضداستبدادی و ضدامپریالیستی در منطقه بوده است.


وی حرکت ملت های مسلمان منطقه علیه رژیم های دیکتاتوری و وابسته به غرب را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید دشمن برای خاموش کردن فریاد امت اسلامی، ساکت نخواهد نشست و در این راستا از همه ترفندها و نقشه های شوم بهره خواهد جست.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز به پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب اشاره کرد و ادامه داد: امروزه برخی مسلمان نماها متأسفانه بازیچه سیاست‌های خصمانه غرب قرار گرفته‌اند و وارد جنگ علیه اسلام و مسلمین شده اند که این مسیر در نهایت به ضرر خود غربی‌ها تمام خواهد شد.


حجت الاسلام نظری با اشاره به جنایات بشری گروه های تکفیری به ویژه داعش و انتساب آن به اسلام و مسلمانان توسط استکبار جهانی و صهیونیست های غاصب، نفی هرگونه خشونت از سوی دین اسلام و شهرت این مکتب به عنوان دین صلح، برادری و برابری را از ادله های قوی و مستحکم پیروان واقعی اسلام در برائت جستن از گروه ها ی تکفیری و ضد دینی عنوان کرد.


وی با بیان نمونه هایی از مقاومت اسلامی در دوران شکل گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس، مقاوت لبنان، سوریه و عراق، تصریح کرد: این حرکت‌های شجاعانه با الهام از رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان آغاز شد، سرداران جبهه مقاومت در عرصه دفاع از ارزش ها و اصول اسلام نام خود را به عنوان فدائیان راستین این مکتب آسمانی، برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار سوء استفاده از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای اظهار داشت: نمایش صدها فیلم و سریال با دوبله و زیرنویس فارسی به صورت رایگان برای ایرانی‌ها نشان از گسترش دامنه جنگ نرم دشمنان دارد.


حجت الاسلام نظری ادامه داد: گسترش بزهکاری اجتماعی و اخلاقی، فروپاشی بنیان خانواده و قبح‌زدایی از گناهان و منکرات تنها نمونه‌ای از آثار سوء استفاده از شبکه های ماهواره ای است، نقش خانواده ها باید درکنار نهادهای حاکمیتی مسؤول در این راستا بسیار خطیر و مهم است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات