۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۴۵۱۸۶
تا پایان سال جاری؛

مجمع تقریب مذاهب در کشورهای عراق، سوریه و لبنان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که اندیشه‌های تقریب مذاهب اسلامی در بعد جهانی در کشورهای اسلامی توسط مجمع پیگیری می‌شود، گفت: تا پایان سال جاری مجمع تقریب مذاهب در کشورهای عراق، سوریه و لبنان راه‌اندازی می‌شود.
آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اندیشه‌های تقریب مذاهب اسلامی در دو بعد داخلی و خارجی در دنیا پیگیری می‌شود که هدف از این کار جهانی‌سازی اندیشه‌های تقریب مذاهب است و تا پایان سال جاری مجمع تقریب مذاهب در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و دمشق راه‌اندازی می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که در بعد داخلی مجمع به دنبال برگزاری نشست‌های مختلف و مشترک میان علمای شیعه و سنی در راستای دست‌یابی به اهداف تقریب است، افزود: این نشست‌ها با محوریت استان‌هایی برگزار می‌شود که در کنار آن شیعه و سنی به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که برگزاری نشست‌های گفت‌وگو بین مذاهب ازجمله برنامه‌های این مجمع است، ادامه داد: این نشست‌ها باهمت پژوهشگاه تقریب مذاهب و حوزه علمیه قم با حضور هفت تن از علمای اندونزی و علمای برجسته قم برگزارشده است.

 

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: امید است در مدت باقی‌مانده از سال جاری نشست دوم هم در این راستا برگزار شود.

 

وی با اشاره به افتتاح مجمع تقریب مذاهب در دمشق، لبنان، عراق و سوریه، گفت: امید است راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این کشورها بتواند تا حد زیادی از مشکلات میان فرق اسلامی کاسته و بتواند زمینه وحدت آن‌ها را علیه دشمن مشترک فراهم کند، زیرا این کشورها در همسایگی اسرائیل و در نقاط کنونی فتنه‌های دشمن هستند و دشمن می‌خواهد با ایجاد اختلاف در این کشورها زمینه نابودی و ضعف جهان اسلام را فراهم کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که در وضعیت کنونی که دشمن با ابزار تفرقه و فتنه در میان مسلمانان قصد دارد به اهداف پلید خود برسد و راه را بر تحقق اهداف ملت اسلامی ببندد باید توطئههای دشمن را مانند گذشته با شکست روبه‌رو کنیم، افزود: با تلاش‌های مسلمانان بر محور اندیشه‌های تقریبی و وحدت می‌توان جلوی توطئه‌های استکبار را گرفت.

 

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که حتی در کشورهایی که آتش تفرقه وجود داشت این آتش در حال فروکش کردن است و مسئله گروهک‌های تکفیری باهمت مسلمانان در حال شکست است.

 

وی افزود: امید است در آینده نزدیک شاهد شکست کامل جریان تکفیری و وحدت کامل جهان اسلام باشیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همایش علما تشیع و اهل سنت در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در مدت این دو روز سفر به این استان برنامه‌های موفق و خوبی برگزار شد و نشست مشترک در بیرجند برای ایجاد وحدت بیشتر میان تشیع و اهل سنت بسیار موفق بود.

 

آیت‌الله اراکی بابیان این‌که برنامه‌های مانند برنامه‌هایی که در خراسان جنوبی برگزار شد در زابل و خراسان رضوی هم برگزار می‌شود، یادآور شد: در سنگال نیز اجلاس وحدت باهمت مجمع تقریب مذاهب و با کمک علما دو ماه دیگر برگزار می شود./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات