۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۹۷۲
حجت الاسلام فروغی:

انسان غافل اگر عمری همنشین پیامبر باشد هم راه به جایی نمی‏برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل به خواب غفلت در درون انسان اشاره کرد گفت: انسان وقتی خواب است نمی‏تواند حرکت کند و اگر بیدار نباشد در تمام عمر هم همنشین پیامبر(ص) باشد راه به جایی نخواهد برد.
حجت الاسلام محمدعلي فروغي امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امشب در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم در درس اخلاق با بیان عامل زنده شدن قلب انسان گفت: اولین مرحله‏ای که انسان زنده می‏شود زمانی است که نور الهی به قلبش می‏تابد.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به این که حرکات روحی و جسمی مدیریت می‏خواهد ابراز داشت: مدیر حرکات روحی و جسمی بودن هنر است و باید این حرکات را به سوی توحید هدایت کنیم.

وی به خواب غفلت در درون انسان اشاره کرد و گفت: انسان وقتی خواب است نمی‏تواند حرکت کند و اگر بیدار نباشد در تمام عمر هم همنشین پیامبر(ص) باشد راه به جایی نخواهد برد و انسان باید با دل همسفر انبیاء الهی باشد.

حجت الاسلام فروغی در ادامه افزود: اویس قرنی نزدیک پیامبر(ص) نبود و آن حضرت را ندید با این وجود همیشه دلش با ایشان و همیشه همسفر قلب رسول خدا(ص) بود.

وی به سخنی از حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) فرمود مریض شفا دادم، مرده را زنده کردم ولی در انسان احمق نتوانستم تاثیر بگذارم، انسان احمق یعنی کسی که فقط اشاره به حرف خودش می‏کند و می‏گویید فقط من و این از خصوصیات احمق است.

امام جمعه موقت اردبیل خاطرنشان کرد: قرآن می‏فرماید کسانی هستند که در حرف زدن بندگی می‏کنند ولی دل آنها با خدا نیست و این یعنی میل به دنیا داشتن و میل به دنیا، غفلت می‏آورد.

حجت الاسلام فروغی به مراحل سقوط انسان اشاره کرد و گفت: انسان اول خود را شبیه حیوان می‏کند بعد خود حیوان می‏شود و بعد پست‏تر از حیوان می‏شود و این از مراحل سقوط انسان که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی با بیان مقام «یقظه» گفت: یقظه می‏آید و غفلت زدایی می‏کند؛ امام علی(ع) می‏فرماید قلبت را با موعظه زنده کن و این عامل غفلت زدایی است./978/پ202/ف

 

ارسال نظرات