۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۷۲۴
امام جمعه موقت مشهد:

هدف دشمن تغییر سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با بیان این‌که دشمن تا حدودی موفق به تغییر سبک زندگی مسلمانان شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل مردم را نسبت به این موضوع آگاه و هوشیار کرده و بارها سبک زندگی اسلامی را متذکر شدند.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، 14 بهمن ماه در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر حرم مطهر رضوی، در رواق بزرگ امام خمینی(ره) اظهار کرد: کشورهای غربی و آمریکا برای اینکه بتوانند در جهان آقایی کنند به پنج تجربه مهم درباره کشورهای اسلامی دست یافتند اول این که تا وقتی مسلمانان با هم متحد هستند امکان شکست آنان وجود ندارد از این رو برای غلبه بر مسلمانان باید آنها را متفرق سازند.

 

وی تصریح کرد: آنچه مسلمان ها را مثل نخ تسبح به هم وصل می کند فهم قرآن است؛ آن ها با درک قرآن و آموزش هایی که از این کتاب می بینند در می یابند که چگونه با هم متحد باشند از این رو گفتند باید قرآن را از آن ها دور و به وسیله و ابزاری مبدل سازیم.

 

حجت الاسلام فرزانه به تغییر سبک زندگی مسلمانان به وسیله سبک زندگی غربی اشاره کرد و افزود: با لاابالی گری، برهنگی، نبود حریم بین نامحرمان، چهره های مفتضح زنان در جامعه، دوری از معنویات و خدا خواستند سبک زندگی مسلمانان، غربی شود.

 

وی تصریح کرد: آنان گفتند مسلمانان نباید مستقل بلکه باید وابسته به ما باشند، برای این منظور حاکمان و دولتمردان آنها باید مزدور ما شوند؛ بنابراین با حاکمیت «آتاتورک» در کشورهای ترک و «محمدرضاشاه» در ایران که دست نشانده غرب بودند، موفق به وابسته کردن کشورهای اسلامی شدند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: مستکبران دریافته بودند برای رسیدن به هدف خود باید اسلام را طوری تبلیغ کرده و چهره ای از آن بسازند که نه جوانان غربی تمایل به آن پیدا کنند و نه جوانان مسلمان توانایی دفاع از دینشان را داشته باشند.

 

حجت الاسلام فرزانه ابراز کرد: آنها متوجه شدند برای آقایی خود در جهان باید سراغ کسب علم بروند زیرا تاقبل از آن یک مشت وحشی بودند که قدرت نظامی آن ها در برابر مسلمانان صفر بود.

 

حاکمیت غربی

 

وی با بیان این که با توجه به اطراف خود می توان دریافت دنیای غرب تا چه حد در این پنج مسأله موفق بوده است، گفت: متأسفانه دشمنان امروز موفق شدند با دورکردن از فهم قرآن و کلام خدا نه تنها ببین کشورهای اسلامی حتی درون خود کشورها هم تفرقه ایجاد کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به پیروزی انقلاب و حاکم شدن نظام اسلامی در ایران افزود: بسیاری به یاد دارند قبل از انقلاب اسلامی زن و مرد مسلمان در این کشور چه وضعیتی داشتند اما امروز پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی و سبک زندگی دینی در این کشور، دشمن تا حدودی موفق به تغییر سبک زندگی مسلمانان شده که رهبر عزیزمان مدتی قبل مردم را نسبت به این موضوع آگاه و هوشیار کردند و بارها سبک زندگی اسلامی را متذکر شدند.

 

وی با اشاره به وابستگی مسلمانان به غرب اظهار کرد: هنوز شاهد هستیم کسانی که با داشتن ثروت کذایی دلشان پر می کشد که خودرویی خارجی از مرز وارد کنند؛ دقیقا در زمانی که دولت نیازمند هزینه درمان و داروی بیماران صعب العلاج در کشور است، میلیاردها تومان صرف ورود ماشین های خارجی به داخل می شود.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: در ارائه چهره زشتی از دین مبین اسلام گروهی در قالب «داعش» به نام اسلام پدید آوردند که رهبری در مقابل آنان که اسلام را در داعش خلاصه کرده اند نامه ای به جوانان اروپا و آمریکا می نویسند که به سراغ اصل اسلام بروند و انشالله این نامه کار خود را می کند.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: قدرت و برتری آمریکا به دنیا به دلیل درجه اول بودن آن ها در زمینه علمی است و تاکنون هم سعی کرده اند این مقام را حفظ کنند اما پس از مدتی با دو مانع چون زلزله مواجه شدند که آن ها را حسابی تکان داد؛ انقلاب اسلامی ایران و گرایش غربی ها به اسلام.

 

موج اسلام هراسی غرب به خاطر فراگیر شدن اسلام است

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: این دو موضوع خیلی برایشان خطرناک بود که هر خصومت و توطئه ای که می توانند انجام می دهند و گاهی که سکوت می کنند از مقابله عاجز شده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب هم مردم این کشور شیعه بودند اما چون حکومت دست محمدرضا بود به طور عملی کسی نمی توانست کاری کند، خاطرنشان کرد: انقلاب در قالب یک نظام مقدس جمهوری اسلامی و یک نظام اجتماعی رقیب بی بدیل و شکست ناپذیر آمریکا شد؛ حکومت اسلامی در مقابلشان تشکیل شد کاری نتوانستند کنند، هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند، توطئه 88 را ساماندهی کردند، تحریم و فشارهای اقتصادی را بر ما وارد کردند بازهم کاری نتوانستند، بکنند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که هرکجا در مقابل انقلاب ایستادند شکست خوردند، خاطرنشان کرد: اگر به پیامبر(ص) اهانت می کنند، اگر قرآن سوزی می کنند، اگر در پاکستان و عراق انفجار به پا می کنند تنها دلیل بر خشم و احساس مرگ آن ها است از طرفی اسلام گرایی در دنیا موجب هراس بسیاری از کشورها شده است.

 

گفتنی است، اجرای سرود از سوی گروه فدک الزهرا سلام الله علیها، مدیحه سرائی سید جعفر ماهرخسار و قرائت دعای توسل از سوی ذاکران اهل بیت از دیگر برنامه های پنجمین شب ویژه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر حرم مطهر رضوی بود./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات