۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۴۷۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی مطرح کرد؛

نقش حوزه علمیه در رساندن حقیقت اسلام به جهانیان/ نامه رهبری خط بطلانی بر افکار پوچ مکاتب غربی کشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رساندن حقیقت اسلام ناب به جهانیان نقش تأثیرگذاری دارند، گفت: رهبر انقاب با نامه حکیمانه خود خط بطلانی بر افکار باطل و پوچ مکاتب غربی کشیده و زنگ خطر را برای سردمداران غرب به صدا در آوردند.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اظهار داشت: رهبری با اقتدا به اجداد طاهرین و با پیروی از سنت پیامبر و ائمه معصومان(ع)‌ که برای هدایت بشر تلاش می‌کردند، نامه‌ای خطاب به جوانان جهان نوشتند تا آنها را از ضلالت و گمراهی نجات دهند.


وی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را همانند نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچوف خواند و گفت: امام راحل در رابطه با اضمحلال نظام کمونیستی نامه نوشته و همه را حیرت زده کردند و رهبری نیز در این برهه حساس از تاریخ که غول‌های رسانه‌ای غرب و اتاق‌های فکر استکبار و صهیونیست با دادن خوراک‌های مسموم به جوانان آنها را از مسیر نورانیت و حقانیت دور می‌کنند، پدرانه و مشفقانه آنها را مورد خطاب قرار دادند.


حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: رهبر انقلاب با این نامه نشان دادند که با توجه به امید و انتظاری که نسبت به جوانان در اقصی نقاط جهان به ویژه در غرب و شمال آمریکا که خود را موطن تمدن و مرکز پیشرفت و فرهنگ می‌دانند، وجود دارد، باید انسان غافل از خدا و دور افتاده از معنویت و اخلاق به فطرت خدادادی خود برگردد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبر انقلاب با طرح سؤالات حکیمانه و مدبرانه در صدد زدودن غبار اوهام و خرافات از فطرت‌های پاک انسانی جوانان بودند، ابراز کرد: رهبری با این عمل حکیمانه خود خط بطلانی بر افکار باطل و پوچ مکاتب غربی کشیده و زنگ خطر را برای سردمداران غرب به صدا در آوردند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که تأثیرات شگرف و معجزه آسای پیام رهبری در جوانان به منصه ظهور خواهد رسید، گفت: باید این مژده را به جهانیان بدهیم که با غرب و آمریکای مسلمان که با نورانیت اسلام و حقانیت احکام قرآن آشنا خواهد بود، مواجه خواهند شد.


وی با اشاره به این‌که برای رسیدن به چنین آرزوی بزرگی نباید ساکت و بی حرکت نشست، وظیفه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در شناساندن دین اسلام به جهانیان سنگین ارزیابی کرد و افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های اسلامی باید سردمدار این حرکت و طلایه داران این جنبش و نهضت بزرگ اسلامی در اقصی نقاط دنیا باشند.


حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: همه مسلمانان و دغدغه‌مندان دین اسلام باید خود را برای رساندن این پیام آسمانی و الهی تحت لوا و فرماندهی امام خامنه‌ای آماده کنند تا به فضل الهی راه برای هدایت مردم جهان، گسترش اسلام و زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهان شمول عدالت مهدوی آماده شود.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این‌که لفظ آزادی از جمله کلماتی است که مثل بسیاری از حقایق دیگر در غرب مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، اظهار داشت: غربی‌ها مردم را از حقیقت اسلام ناب دور نگاه می‌دارند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که آزادی یکی از مواهب الهی است که به همه انسان ها داده شده، افزود: انسان در انتخاب طرق و پذیرفتن اعتقادات، معنویات و اخلاقیات که هماهنگ با فطرت است آزاد می‌باشد اما غربی‌ها آزادی را به معنای بی بند و باری، ولنگاری و آزادی در شهوات قلمداد کرده و انسان را از مرحله اوج انسانی به پایین ترین مرتبه نزول می‌دهند.


وی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی برای تسلط بر مردم و استفاده از منابع کشورها سبب انحراف مردم و مانع روشن شدن افکار عمومی می‌شوند، گفت: مستکبران هر چیزی را که به صلاح و منفعت ظاهری و دنیایی خودشان تشخیص دهند به بهانه آزادی از آن دفاع می‌کنند و هر چیزی را که در مسیر ارتقا، اعتلا و رشد و پیشرفت معنوی و اخلاقی جوامع باشد بر خلاف آزادی به حساب آورده و در مقام تخریب و تحریم آن بر می‌آیند./927/ت302/ج

ارسال نظرات