۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۴۴۳۹۵
امام جمعه اهر:

مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان تفاوت ماهیتی دارد، گفت: مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مسؤولان شهرستان اهر با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح وظایف دولتمردان در قبال مردم پرداخت و اظهار داشت: مردم ولی‌نعمت مدیران و صاحبان اصلی انقلاب هستند.

 


وی افزود: مسؤولان باید عملکرد دولت و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین و بازگویی کنند، چراکه دشمنان اسلام درصددند تا جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، این نظام خدمات ارزشمندی در زمینه های مختلف داشته که باید به مردم گفتنه شود تا انتظار همراهی مردم را داشته باشیم.

 


امام جمعه اهر با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان  تفاوت ماهیتی دارد، تصریح کرد: انقلاب ملت ایران صرفاً اقتصادی، سیاسی نبود، بلکه یک انقلاب دینی و برخاسته از اعتقادات ملت بوده است که اگر ریشه‌های انقلاب را بررسی کنیم، می بینیم که مردم به خاطر اسلام خواهی قیام کردند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: دفاع از دین را پروردگار متعال در قلب مردم نهاد و با برکتی که خداوند به حرکت مردم داد انقلاب پیروز شد و مردم صاحب نظام مستقل شدند، جمهوری اسلامی یعنی خواسته های مردم با رأی و انتخاب مردم در چارچوب دین که البته با دموکراسی به معنای غربی تفاوت دارد.

 


وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را مردم‌سالاری دینی عنوان و تصریح کرد: در دموکراسی غربی هر خواسته ای ولو غیر مشروع و مسائل خلاف دین آزاد است، اما در نظام اسلامی که بر تکریم مردم تأکید دارد، آزادی را در چارچوب دین و شرع تعریف می کند.

 


امام جمعه اهر با بیان این‌که رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای پیام انقلاب را به سراسر جهان صادر کرده است، ادامه داد: پیامی که رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی فرستادند بازتاب گسترده ای در رسانه های دوست و دشمن داشته که دشمن را در موضع انفعال فرو برده است.

 


حجت الاسلام حاجی زاده خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند در فضای مجازی و رسانه های گسترده بین‌المللی؛ افکار عمومی را نسبت به پیامبر و دین اسلام بدبین کنند، اما همین طورکه رهبر انقلاب در این نامه اشاره داشتند، همه به ویژه صاحبان  بیان و قلم و تریبون باید در تنویر افکار عمومی تأثیرگذار باشند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات