۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۴۴۳۲۷

مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر امروز در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان همچنین با حضور جمع کثیری از طلاب و اساتید برگزار شد.
دهه فجر گرامي باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد، با اشاره به این که دو نوع تحلیل برای انقلاب اسلامی وجود دارد، گفت: در مورد انقلاب اسلامی دو نوع تحلیل وجود دارد که یکی مادی است و دیگری علمی.

 

وی در ادامه افزود: تحلیل مادی به این صورت است که مثلا در مقام مقایسه بعد از انقلاب با قبل از انقلاب باشیم و بگوییم که مثلا قبل از انقلاب چقدر جاده داشتیم و بعد از انقلاب چه اندازه گسترش یافته است که البته این نوع تحلیل ها به درد طلاب نمی خورد بلکه این تحلیل برای کسی است که با کشور ما بیگانه است و برای این که شرایط قبل و بعد انقلاب را بداند برای او چنین توضیح می دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه با اشاره به تحلیل انقلاب اسلامی در ابعاد جهانی و منطقه ای اظهار داشت: آن تحلیلی که ما طلاب باید نسبت به انقلاب ارائه دهیم این گونه است که اول نگاهی به منطقه آسیا و سپس غرب آسیا داشته باشیم و حکومت هایی که در آن برقرار است را مورد ارزیابی قرار داده و سپس نمونه حکومت آنها و پیشرفت های حکومت خود را مورد بررسی قرار دهیم.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تواضع طلاب نسبت به مقام ولات فقیه گفت: هر چقدر که درس خواندید و تواضع تان نسبت به ولایت بیشتر شد باید مطمئن شوید که درس شما نورانی بوده است در غیر این صورت هر چقدر بنشینید و علم خود را حساب کنید به درد نمی خورد.

 

حجت الاسلام متین در ادامه خاطرنشان کرد: باید امام خمینی(ره) را مجدد مذهب دانست همچنان که این اعتقاد برخی از بزرگان ما نیز بود که بعد از رحلت ایشان بیان کردند.

 

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورنده نوع جدیدی از مدل حکومت در جهان توصیف کرد و افزود: اگر به حکومت های قبل از انقلاب در دنیا نگاهی داشته باشیم خواهیم دید که حکومت هایی به غیر از سوسیالیسم و لیبرالیسم وجود ندارد و دیگر هیچ حکومتی غیر از این دو نوع حکومت در دنیا متصور نیست و کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که حکومت دیگری غیر از این دو بتواند جامعه داری کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در پایان تصریح کرد: اما امام خمینی (ره) در این شرایط فکری به کمک ملت ایران قیام کرد و گفتمان و حکومت اسلام و خدا بر مردم را دوباره به جهان و خصوصا به مسلمانان که آن را به کلی از یاد برده بودند نشان داد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم گرامیداشت از طلاب منتخب و نفرات برتر مسابقات ورزشی جام فجر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با اهدای جوایزی تقدیر شد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات