۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۴۳۹۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

نیازمند حضور فعال روحانیان در زمینه پاسخگویی به شبهات و تعامل با جوانان هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هر هیأت باید یک روحانی هیأتی داشته باشد تا حضور فعال داشته باشد و از نزدیک به مشکلات و سوالات و شبهات پاسخ دهد.
حجت الاسلام مرويان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شب گذشته،  در دیدار با مسؤولان کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان تربت حیدریه، اظهار کرد: همیشه راه حق با سختی هایی همراه بوده و همواره در برابر جریان اهل بیت (ع)، افرادی که منافع مادیشان در خطر بوده مقابله می‌کنند.

 

  حجت‌الاسلام مرویان حسینی با بیان این که امروز شیعیان مدیون مجاهدت های امامان بزرگوار هستند، تصریح کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم، زمانی که دشمنان این نظام دیدند که جمهوری اسلامی مانع نظام فاسد آن ها است؛ با اِعمال فشارها و تحریم ها و امروز هم با ارزان کردن قیمت نفت، در پی ضربه زدن به این نظام مقدس هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که راه حق با سختی هایی عجین شده است، خاطر نشان کرد: راه و مسیر حق از سختی جدا نیست؛ اما این سختی ها سبب خستگی انسان های حق طلب و بیدار از طی مسیر و رسیدن به هدف نهایی، آن ها نخواهد شد. همچنین امام عسگری(ع) در طول سال های عمر مبارکشان در یک پادگان و فشار نظامی زندگی می کردند و در پی محدودیت های فراوان، شیعه و امامت را حفظ کردند و امروز شیعیان مدیون مجاهدت های آن حضرت هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های برجسته تربت حیدریه، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت های خوب شهرستان تربت حیدریه در هیئات مذهبی ، باید از این ظرفیت های ارزشمند استفاده کافی را کرد تا ضمن شناسایی ارزیابی و رصد آن، پرونده های هیئات مذهبی تکمیل و ابتکارات و خلاقیت های آنان منعکس و سرکشی ها منسجم تر شوند.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اهمیت حضور روحانی در هیئت مذهبی، گفت: هر هیأت باید یک روحانی هیأتی داشته باشد تا در مراسم دسته روی و فضای هیأت و تعامل با جوانان حضوری فعال داشته باشد و از نزدیک به مشکلات و  سوالات و شبهات هیأتی ها پاسخ دهد. همچنین باید هیأتی های ما حداقل به روخوانی و روانخوانی قرآن مسلط باشند تا بتوانند به تدریج  با مفاهیم آن نیز آشنا شوند./9315/د102/ب5

 

ارسال نظرات