۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۴۳۸۶۲
رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

کمتر از 5 درصد اعتبارات دولت به بخش کشاورزی اختصاص دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با وجود نقش مهمی که بخش کشاورزی در درآمد زایی و اشتغال زایی دارد همیشه کمتر از 5 درصد، در این بخش سرمایه گذاری شده است که کافی نیست، چرا که هر علم اقتصادی اذعان دارد که با سرمایه گذاری پایین نمی توان به پیشرفت و سود بالا دست یافت.
جهاد کشاورزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی مزروعی، رییس سازمان جهاد کشاورزی مشهد در نشستی با خبرنگاران که در مکان این سازمان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی گفت: ایام الله22 بهمن بهانه ای برای بیان فعالیت ها و عملکردهای دولت مردان نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید است.
 
 وی با بیان این که کشور از لحاظ اقتصادی تحت فشار است، افزود: با وجود همه تحریم ها و سختی ها، افت شدید قیمت نفت نیز خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند. در واقع با افت هر دلار نفت هزار میلیارد تومان اقتصاد کشور صدمه می یابد ولی  دولت مردان نظام با وجود چنین شرایط سختی کشور را به خوبی مدیریت می کنند.
 
مزروعی با تأکید بر این که باید اعتبارات بخش کشاورزی افزایش یابد، گفت: عمده درآمد استان ناشی از صادرات محصولات کشاورزی بوده و بیشترین اشتغال زایی شهرستان ها نیز از این بخش است ولی با این وجود  همیشه کمتر از 5 درصد، در این بخش سرمایه گذاری شده که کافی نیست چرا که هر علم اقتصادی نشان می دهد که با سرمایه گذاری پایین نمی توان به پیشرفت و افزایش بهره وری دست یافت.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی بسترساز پیشرفت و آبادانی در کشور و استان است که تسهیلات و اعتبارات نشان دهنده سرمایه گذاری دولت در این بخش است؛ در سال جاری از لحاظ اعتبارات، تاکنون 133 پروژه با اعتبار 383 میلیارد ریال  بوده که 605 نفر اشتغال را به همراه داشته است./844/پ202/ب5
ارسال نظرات