۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۵۶۱
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

نامه رهبر انقلاب الهام گرفته از نامه پیامبر به سران و ملوک وقت بود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی واقعه‌ای کم نظیر و الهام گرفته از ارسال نامه پیامبر اکرم(ص) به سران و ملوک وقت بود، گفت: زمینه ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) با فروپاشی غرب محقق خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل‌بیت(ع) که پیش از ظهر امروز در محل مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی شهر قم برگزار شد، گفت: دوره انقلاب اسلامی آغاز طلوع اسلام است و به خواست خداوند، نوید بخش ایجاد تغییراتی در جامعه خواهد بود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را واقعه‌ای کم نظیر و الهام گرفته از ارسال نامه پیامبر اکرم(ص) به سران و ملوک وقت دانست و تأکید کرد: در شرایط امروزی، فروپاشی‌هایی در غرب اتفاق خواهد افتاد که می‌تواند زمینه‌های لازم را برای ترویج سبک زندگی اهل‌بیت(ع) فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: امروز سبکی که از زندگی مسلمانان در دنیا منعکس است، سبکی نیست که بتوان آن را به عنوان زندگی اسلامی تلقی کرد؛ یک زندگی آمیخته با فرهنگ‌های مختلف و شیوه‌های گوناگونی از آن منعکس شده که جامعه اسلامی  را با یک سیرت و صورت ناخوشایند معرفی می‌کند.

 

وی عنوان کرد: نامه رهبر معظم انقلاب اقدام شایسته و بزرگی است و معتقدیم که به خواست خداوند می‌توانیم رسالت اسلامی را در دنیا منتشر کنیم؛ امروز جامعه بر سر دو راهی‌هایی قرار گرفته که یک حرکت نجات بخش به سوی مدینه فاضله می‌تواند بسیار تأثیر گذاشته و مورد استقبال قرار گیرد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مساله احیای تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را از خواسته‌های جامعه اسلامی قرار داده‌اند، یکی از ممیزهای زندگی مسلمانان به حساب می‌آید که از دیدگاه‌های مختلف و در ابعاد گوناگون در جامعه می‌تواند مطرح شود.

 

وی اظهار داشت: تطبیق سبک زندگی در بعد نظام و جامعه به عنوان امت واحده‌ای که خداوند آن را قرار داده، بسیار اهمیت دارد؛ ما باید سبک زندگی را نخست در جامعه خود پیاده کنیم و در ادامه به ترویج آن در سطج جهانی بپردازیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان این‌که امروز کمتر منطقه‌ای وجود دارد که شیوه زندگی جامعه آن، اسلامی باشد، ابراز کرد: بر ما لازم است که سبک زندگی اسلامی را از منطقه و جایی شروع و پیاده کنیم تا به آرامی در جامعه گسترش پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: ارائه برخی از تولیدات داخلی به جامعه که سرشار از تقلب، ضعف و بی دقتی است با سبک زندگی اسلامی تنافی دارد؛ باید در بعد نظام و سیاستمداری جامعه به صورت اسلامی و بدون هرگونه تقلب و دروغی عمل کنیم تا جامعه به سوی رشد و آبادانی حرکت کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: محققان و پژوهشگران می‌توانند با ما در تماس باشند و همکاری کنند تا همگی دست به دست هم دهیم و جامعه‌ای مستعد و پذیرا را ایحاد کنیم./997/پ202/ی

ارسال نظرات