۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۴۳۴۵۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

یکی از اولویت های کاری امام خمینی تربیت نیروهایی در تراز حکومت جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان این که تربیت نیروهایی در تراز حکومت جهانی یکی از اولویت های کاری امام(ره) بود، گفت: امروز نیروهایی با بصیرت و با ایمان در کشور تربیت شده اند که همواره در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و از کشور دفاع کرده اند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در گردهمایی آموزشی مدیران دبیرستان‌های استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به رشد سواد آموزی و پیشرفت علمی کشور بیان کرد: 29 درصد مردم کردستان پیش از انقلاب اسلامی باسواد بودند اما اکنون بالغ بر 90 درصد از جمعیت این استان باسواد هستند که این از برکات انقلاب اسلامی است.


وی افزود: خوشبختانه امروز ایران اسلامی با تکیه بر علم و دانش یکی از قدرت های خاورمیانه محسوب می شود و در منطقه ای نا امن یکی از امن ترین کشورهای جهان است، در حال حاضر کشور ما در زمینه رشد دانش و علم از بسیاری از کشورهایی که برای خود ادعایی دارند جلوتر است و حتی در بسیاری از مواردی همچون هسته ای، نظامی و پزشکی پیش تاز است ، پیشرفت های کشور دشمنان را به هراس انداخته است.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شتاب سریع علمی در ایران اسلامی همه جهانیان را مات و مبهوت کرده است و این مهم در سایه رشد معنوی و اعتقادی جامعه جوان و نخبگان کشور در کنار کسب علوم مختلف فراهم شده است، رشد 13 برابری علم و دانش در کشور ما در شرایطی اتفاق افتاد که قبل از انقلاب باسوادن ما محدود به عده کمی آن هم تا مرز دیپلم بودند و به معلمی مشغول می شدند.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: نظام ما بر اساس سه هدف مبارزه با طاغوت، برقراری حکومت اسلامی و صدور انقلاب به جهان ایجاد شد و همواره در این راه حرکت کرده است.


وی خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی جنگ را به دانشگاه بزرگی تبدیل کردند که محل تربیت انسان بود، از این رو پی می‌بریم نگاه امام راحل تربیت انسان بود، تربیت نیروهایی در تراز حکومت جهانی یکی از اولویت های کاری امام(ره) بود و امروز نیروهایی با بصیرت و با ایمان در کشور تربیت شده اند که همواره در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و از کشور دفاع کرده اند.


نماینده ولی فقیه در کردستان به ضعف کشور در عرصه تکنولوژی پیش از انقلاب اسلامی و وابستگی آن به استکبار اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در زمان حکومت طاغوت، اگر در مسائل نظامی اتفاقی رخ می‌داد به هیچ وجه یک ایرانی اجازه نداشت قطعه‌ای را عوض کند و باید تکنسین آمریکایی و یا اروپایی آن را انجام می‌داد، اما ایران به برکت انقلاب اسلامی امروز کشوری است که در بسیاری از تکنولوژی‌های نظامی در جهان حرف اول را می‌زند.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی به دیدگاه نظریه پردازان غربی درباره قدرت ایران اشاره کرد و گفت: برژینسکی یکی از نظریه پردازان بزرگ آمریکایی است که اعلام کرده آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و در برابر آن ایران قرار گرفته است.


وی با بیان این که امروز موشک‌های ایران در جهان برتری پیدا کرده، تصریح کرد: رشد علم و دانش که مورد تأکید دین اسلام است یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که توانسته در زمینه‌های متعدد علمی ارتقاء پیدا کرده و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی قدرت و درایت رهبر فرزانه انقلاب را نعمت بی‌بدیل برای کشور دانست و گفت: درایت رهبر معظم انقلاب یکی از ارکان مهم دستیابی کشور به رشد و پیشرفت است و رکن دیگر نیز مردم هستند که تا آنها نخواهند رشد و پیشرفت میسر نمی‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: تزکیه و تربیت نفس اولویت اصلی دین اسلام است، آموزش ابزاری برای تربیت است و باید مورد توجه قرار گیرد، بدون شک نقش سیستم آموزشی کشور در مدارس و دانشگاه‌ها در ارتقای علمی و فناوری در کسب این موفقیت‌ها حائز اهمیت بوده و باید روز به روز شاهد تعالی حوزه تعلیم و تربیت در کشور باشیم./967/پ203/ب6

ارسال نظرات