۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۳۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، نسبت به نفوذ آسیب ها و انحراف های دینی در هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است و ورود بدعت و شبهه در فعالیت هیأت های مذهبی آنها را از مسیر و هدف اصلی خارج خواهد کرد و به بیراهه می کشاند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در دیدار هیأت رییسه جدید شورای هیأت های مذهبی رشت با اشاره به ساماندهی و نظارت بر فعالیت هیأت های مذهبی اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی برنامه ها در هیأت های هذهبی باید در اولویت کاری این شورا قرار بگیرد.

 

وی افزود: هیأت های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

 

حجت الاسلام یاری نسبت به نفوذ آسیب ها و انحراف های دینی در هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است و ورود بدعت و شبهه در فعالیت هیأت های مذهبی آنها را از مسیر و هدف اصلی خارج خواهد کرد و به بیراهه می کشاند.

 

وی با بیان این که هیأت های مذهبی در نظام اسلامی ریشه تاریخی دارند، افزود: نقش بسزای هیأت های دینی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن بسیار آشکار است.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که انحراف و بدعت خطری جدی برای هیأت های مذهبی محسوب می شوند، تصریح کرد: مسؤولان هیأت ها باید تلاش کنند تا دست طمع بدفکران و فرصت طلبان از این تشکل های مردمی کوتاه شود.

 

مدیرکل تلیغات اسلامی گیلان با بیان این که هیأت های مذهبی علاوه بر برگزاری برنامه های مذهبی و عزاداری ها نقش مهمی در رشد فرهنگی جامعه دارند، ادامه داد: ایجاد همبستگی های گروهی بین افراد، آموزش و الگوسازی بخشی از مهم ترین کارکردهای فرهنگی این تشکل های دینی است.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است، بیان کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار گیرد، نزد خداوند ماجور است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به آسیب ها و آفت هایی که از جبهه دشمن و خودی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید بیشترین فعالیت را در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشیم.

 

وی با بیان این که حرکت هیأت های مذهبی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، افزود: هیأت های مذهبی، سرمایه ملی و تاریخی ایران اسلامی هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره سرمایه گذاری کلان دشمن در گسترش تهاجم فرهنگی گفت: وجود هیأت های مذهبی به عنوان نهادهای برخواسته از متن مردم می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی داشته باشد.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی گیلان با اشاره به نقش و جایگاه مهم هیأت های مذهبی تصریح کرد: هیأت های مذهبی ریشه دارترین تشکل های اسلامی در تاریخ اسلام هستند و فرهنگ ناب تشیع ازسوی این تشکل های مذهبی نسل به نسل به ما رسیده است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات