۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۴۲۲۳۱

همایش نهضت صرفه جویی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نهضت صرفه جویی و فتح خاکریز اسراف پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد.
عکس آرشيوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نهضت صرفه جویی و فتح خاکریز اسراف پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه با حضور حجت‏الاسلام صالحی منش استاندار قم و جمعی از طلاب و روحانیون برگزار گردید.

 

در این مراسم قرار بود وزیر نیروی دولت تدبیر و امید به سخنرانی بپردازد، ولی به علت کسالت نتوانست به این همایش برسد و سخنرانی وی لغو شد.

 

با مدیریت جدی می‌توان مصرف گرایی را کاهش داد

در ادامه این مراسم حجت‏الاسلام صالحی منش با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: با یک مدیریت صحیح و جهادی می‏توان مصرف گرایی را در کشور کاهش داد.

 

استاندار قم در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در رابطه با صرفه جویی تبلیغاتی صحیح که پشنوانه علمی صحیحی داشته باشد انجام دهیم می‏توانیم مقداری در این عرصه تأثیرگزار باشیم.

 

وی با بیان این‏که اگر مردم ما روش زندگی خود را در راستای دین مبین اسلام قرار دهند متوجه ضرر اسراف و مصرف گرایی در جامعه می‏شوند، تصریح کرد: مبلغان باید سبک زندگی اسلامی را به مردم بیاموزند و به آنها درک صحیح از دین را بفهمانند.

 

مصرف گرایی و اسراف از رفاه زدگی سرچشمه می‏گیرد

در پایان این همایش حجت‏الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این‏که مصرف گرایی در کشور ما به اندازه کشورهایی است که جمعیت میلیاردی دارند، ابراز داشت: اسراف و تبذیر دو مقوله جداست که برخی از مترجمان قرآن به آن توجه نداشته و به یک معنا گرفته‏اند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این‏که کسی که اسراف‌ می‏کند سه نشانه دارد، افزود: اسراف‏گر چیزی که مناسبش نیست می‌خرد و چیزی که مناسبش نیست می‌پوشد و چیزی که مناسبش نیست می‌خورد.

 

وی با اشاره به این‏که ریشه‏های اسراف در جامعه به پنج عنوان تقسیم میشود، تصریح کرد: جهل و نادانی، وسواس، رفاه زدگی، رقابت و تقلید از جمله ریشههای اسراف در میان مردم می‏باشد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه به رفاه زدگی بعضی از مردم جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر نگاهی گذرا به جامعه داشته باشیم، با انواع خانه‏های لوکس و بزرگ که ساکنان آن به دو یا سه نفر بیشتر نمی‏رسد، ماشینهای تک سرنشین، لوازم منزل آنچنانی و خیلی از مسائلی که نشان از رفاه زدگی است مواجه می‏شویم که این یکی از ریشه‏های اسراف در جامعه است./922/پ203/ی

ارسال نظرات