۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۴۲۱۱۱
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ لازمه توسعه اقتصادی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: فرهنگ لازمه توسعه اقتصادی و سیاسی است، اگر از نظر فرهنگی وابسته باشیم، قادر به استقلال اقتصادی خود نخواهیم بود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای نوجوان استان با بیان این‌که تاریخ نظام اسلامی ایران سرشار از وجود معنوی نوجوانان مجاهدی است که تا پای جان از اسلام و ولایت دفاع کرده‌اند، اظهار داشت: اجر ترویج چنین ارزش‌هایی کمتر از خود شهادت نیست.

 


وی با بیان این‌که توجه به نوجوانان و جوانان موجب تحکیم پایه های عقیدتی انقلاب و باورهای ارزشی و دینی جامعه می شود، خاطرنشان کرد: شهدای نوجوان اسوه و الگوی جامعه هستند و شهید فهمیده از برجسته ترین آنها بوده که راه سرخ شهادت و ایثار را برای همگان ترسیم کرد.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات پیشوایان دینی برای اهمیت دادن به نوجوانان، تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم دشمنان اولویت است و باید با انتقال ارزش های دفاع مقدس و جهاد و شهادت به نسل نوجوان و جوان آنان را مجهز به سلاح تقوا کنیم، در غیر این صورت مغلوب جنگ نرم دشمن خواهیم شد.

 


آیت الله مجتهدشبستری همچنین با تأکید بر جدیت در کسب علم و دانش و ادب از سوی نوجوانان و جوانان کشور در دانشگاه ها و مدارس، یادآوری کرد: باید چرخ علم و توسعه با بازوان توانمند جوانان کشور بچرخد و این جوانان افتخارآفرینی کنند و با اطاعت از ولایت روز به روز موجب برافراشته شدن بیشتر پرچم اسلام و ایران شوند.

 


امام جمعه تبریز همچنین با بیان اهمیت فرهنگ و توجه به زمینه های مختلف آن و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر اجرای کامل و جامع فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه و دستگاه های مختلف تأکید کرد و گفت: فرهنگ لازمه توسعه اقتصادی و سیاسی است، اگر از نظر فرهنگی وابسته باشیم، قادر به استقلال اقتصادی خود نخواهیم بود.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به شهادت فرزند برومند عماد مغنیه و گرامیداشت یاد این شهید والامقام، خاطرنشان کرد: در یادواره شهدای نوجوان برای اعلام همبستگی با حزب الله و مردم لبنان یاد شهید جهاد مغنیه گرامی داشته شود.

 


همچنین حجت الاسلام جواد لطف الله پور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در این دیدار گفت: 79 شهید گرانقدر زیر 15 سال استان در هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم انقلاب کردند که یادواره آنان اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که این یادواره با هدف الگوسازی برای نوجوانان و جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با مخاطب‌شناسی و کار کارشناسی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات لازم انجام گیرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات