۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۰۸۳
حجت‏الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی:

سکوت مسؤولان راه حل درستی برای ابراز ناراحتی از انتشار کاریکاتور موهن نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، گفت: قهر کردن و صحبت کردن با طرف غربی و یا سکوت برخی دیگر، راه حل درستی برای ابراز ناراحتی از انتشار کاریکاتور موهن نیست.
حجت الاسلام مسعودي خميني توليت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)

حجت‏الاسلام والمسلمین علی‏اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، گفت: جریان اهانت به مقدسات اسلام و به ویژه ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) اولین بار نیست که صورت گرفته است.

 

وی با بیان این‏که دشمنان در طول مدت انقلاب هر کاری توانسته‏اند انجام داده‎اند تا انقلاب را به انحراف بکشانند، ابراز داشت: ولی ما نباید هر کاری را که آنها انجام می‏دهند انجام دهیم؛ یعنی مقابله به مثل در مقابل اهانت آنها نکنیم.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی با تأکید بر اینکه فرهنگ ما باید مانند فرهنگ اسلام باشد، اظهار داشت: ما باید از همه کسانی که کوچکترین و یا بزرگترین اهانت را به مقدسات ما نسبت می‏دهند ابراز بیزاری کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‏که دستگاه دیپلماسی ما باید کار خود را طبق اصول اساسی انجام دهد، تصریح کرد: قهر کردن و صحبت کردن با طرف غربی راه حل درستی برای ابراز ناراحتی از انتشار کاریکاتور موهن نیست.

 

وی تأکید کرد: راه حل مناسب برای اعلام اعتراض به آنها این است که برویم آنجا و مطالب خود را با شدت وحدت به آنها اعلام کنیم و بفهمانیم که اهانت کردن به معنای آزادی بیان نیست بلکه نشان از پست بودن تفکر دارد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی با اشاره به اینکه رییس دولت تدبیر و امید هیچ واکنشی نسبت به اهانت صورت گرفته نسبت به پیامبر اکرم(ص) نشان نداده است و اینکه چند تن از مراجع تقبید نیز نسبت به این مسأله انتقاد کردهاند، گفت: باید از رییس جمهور پرسیده شود که چرا تا الان نسبت به این اهانت صورت گرفته عکس العملی نشان نداده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر این‏که دشمنان تحمل پیشرفت انقلاب اسلامی را ندارند، خاطرنشان کرد: آنها همه نیروی خود را یکی کرده‏اند و بر علیه اسلام و ملت ایران به کار گرفته‏اند تا بتوانند مسلمانان را از عرصه بین‏المللی خارج کنند./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات