۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۸۱۰
آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن توهین به پیامبر اسلام:

دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده اند/ تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) این اقدام را نشانه حماقت غربی ها دانست و بر لزوم برگزاری تجمعات اعتراض آمیز به صورت گسترده تاکید کرد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توهین گستاخانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول الله(ص) را محکوم کرد و این اقدام را نشانه حماقت دولتمردان غربی دانست.

 

وی با تاکید بر این که دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده اند، تصریح کرد: اینها مساله ای که مربوط به گروه داعش که البته مولود خودشان است را به کل جهان اسلام نسبت داده و به مقام شامخ پیامبر(ص) توهین کرده و بخش عظیمی از جهان را بر علیه خود شورانده اند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: البته این که بخش قابل توجهی از مردم دنیا علیه شان شود امر مطلوبی است، اما آیا عقل سلیم اجازه می دهد که به مقدسات دیگران توهین کنیم و مردم را علیه خود تحریک کنیم؟


افراد ساده لوح گمان می کردند غربی ها اسوه تمدن و حامی حقوق بشرند

وی خطاب به دولتمردان غربی با بیان این که دنیای اسلام از شما متنفر شده است، تاکید کرد: برخی افراد ساده لوح خیال می کردند غربی ها اسوه تمدن، حامیان حقوق بشر و انسان های فرهیخته ای هستند.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: وقتی می بینند به مقدسات دیگران توهین می کنند و اعتنایی به کسی ندارند سبب می شود تمام دنیای اسلام از آنها جدا شود.

 

تجمعات اعتراض آمیز در مناطق و شهرهای مختلف برگزار شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز در محکومیت این اقدام گستاخانه، ابراز داشت: باید در همه جا تجمعات اعتراض آمیز برگزار شود تا تیر غربی ها به سنگ بخورد.

 

وی بیان داشت: به همین مناسبت امروز ساعت یازده در مدرسه فیضیه قم نیز تجمع اعتراض آمیزی جهت ابراز انزجار از توهین نشریه فرانسوی به مقام شامخ پیامبر اسلام با حضور علما و فضلا برگزار می شود. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات