۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۴۱۳۷۳
به مناسبت شصتمین سالگرد شهید نواب صفوی؛

اختتامیه همایش پیشاهنگ جهاد و شهادت در حوزه هنری تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه همایش پیشاهنگ جهاد و شهادت به مناسبت پاسداشت ادبی شهید سید مجتبی نواب صفوی در حوزه هنری تهران برگزار شد.
شهيد نواب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی رضا قزوه شاعر انقلابی در مراسم اختتامیه همایش پیشاهنگ جهاد و شهادت به مناسبت پاسداشت ادبی شهید سید مجتبی نواب صفوی که شنبه 27 دی ماه در حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: شهید نواب صفوی به همراه سایر شهیدان همت و باکری بزرگ راه بودند و راه را به ما نشان دادند.
 
وی با اشاره به آثار شاعران راه یافته به این همایش ادبی اظهار کرد: حدود 120 اثر  از شاعران جوان  در این همایش شرکت کردند و 14 اثر برگزیده شد و 50- 40 اثر هم در کتابچه مربوط به این همایش چاپ شده است.
 
این شاعر انقلابی افزود: بیشتر این شاعران جوان از نام آوران نسل و در جشنواره های مخلف ادبی از جمله شعر انقلاب و سوره شرکت کرده اند و دارای کتاب هستند.
 
قزوه اظهار کرد:عملیات ها و جنگ های جهان به خاطر ادبیات ها است و این ادبیات ها انقلاب را بیمه می کند و ادبیات به همت شهید نواب صفوی امروزه به سمت  کمال سبک ادبی می رود.
 
وی با اشاره به ادبیات آیینی و مقاومت که بیشترین آثار را در جهان داشته است، خاطرنشان کرد: هیتلر در برهه ای از تاریخ عامل پیداش ادبیات فاشیستی بود و توسط او ادبیات فاشیستی به وجود آمد و عامل  اصلی آن هیتلر بود.
 
این شاعر انقلابی گفت: ما ادبیات پاکی داریم و با مجاهدت های نواب ادبیات انقلابی ما آفریده شده است و ادبیات پاکی است که کاری که  شهید نواب صفوی کرد کار مجاهد بزرگ مثل حضرت علی (ع) و پیامبر(ص) بود.
 
قزوه از برپایی چندین مراسم به مناسبت سالگرد شهادت نواب صفوی خبر داد و اظهار کرد: برنامه های بزرگی در قم و چندین شهر در شصتمین سالگرد این شهید بزرگ برگزار شد و شهید نواب را در بسیاری از کشورها می شناسند و ثمره این برنامه به صورت یک کتاب جمع آوری شده و حماسه های آن در ذهن فرزندان ما نقش می بندد.
 
در ادامه این مراسم، محمد مهدی عبد خدایی، دبیر کل فداییان اسلام در رابطه با  گروه فداییان اسلام و شکنجه های آنها وسط نیرو های امنیتی شاه گفت: خود من بارها شکنجه شدم و شلاق خوردم.
 
وی در رابطه با ادبیات مقدس و ادبیات آیینی گفت: در آن زمان هم شعر آیینی سابقه داشت و مردم ما فی نفسه شاعر هستند، در زمان بختیار و ازهاری مردم شعر می ساختند.
 
هم رزم شهید نواب صفوی افزود: من درخواست دارم که ادبیات عامیانه و فکور کشور را جمع آوری کنند چرا که ادیبان ادبیات تاریخ را ورق می زندد و نسل به نسل آن را منتقل می کنند.
 
در ادامه این مراسم همچنین  حجت الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی از دوستان و یاران شهید نواب صفوی با اشاره شصتمین به برپایی مراسم سالگرد شهید نواب صفوی در قم گفت: در قم برادر مهدی عبد خدایی یادگار زنده و وفادر نوابصفوی صحبت و گریه کرد او با گریه خود پیام مظلومیت شهید نواب صفوی را به حاضرین و سایرین منتقل کرد و من هم به یاد آدم باصفا باوفا و بااخلاص پاک و صادق گریستم.
 
وی در افزد: بعد از گذشت 60 سال از تاریخ شهادت نواب صفوی من عزا گرفته بودم ما آدم های احساساتی هستیم و من چون شهید نواب صفوی را دیده بودم بسیار متاثر شدم معنویت شهید نواب صفوی بسیاربود و تلاوت قرآن او هوش از سر می برد.
 
در پایان این مراسم برزگر، دبیر جشنواره  شهید نواب صفوی بیانیه هیات داوران را خواند و نفرات برگزیده آرش پور علی زاده، مهدی جهان دار احمد رضا خان احمد، میثم داودی ، آزاده سالمی، علی سلیمانی، علی فردوسی، منصوره اسحاق زاده، محمد حسین ملکییان، رضا نیکوکار، سید محمدی نجات هاشمی، مطهره عباسیان، قاسم بای معرفی کرد و همچنین از کتاب پیشاهنگ پرواز با حضور خانواده شهید نواب صفوی رونمایی به عمل آمد./818/پ202/ب6
ارسال نظرات