۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۴۰۴۰۸
با هدف تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند؛

طرح مهر تندرستی در شهرستان زیرکوه اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه از اجرای طرح مهر تندرستی در این شهرستان هم زمان با سراسر کشور خبر داد.
وقف و تلاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین رحیمی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه، ظهر امروز در نشست خبری مشترک اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی زیرکوه با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی همزمان با سراسر کشور در شهرستان زیر کوه، گفت: در این طرح 300 نفر از بیماران بی بضاعت که از مناطق مختلف شهرستان زیرکوه به روستای بمرود مراجعه کرده بودند با عنایت و همکاری متخصصان و پزشکان خراسان جنوبی به صورت رایگان ویزیت شدند.

 

وی با اشاره به هزینه اجرای این طرح، ادامه داد: هزینه اجرای این طرح از محل موقوفات دارو و درمان تامین شده است و خوشختانه هزینه گزاف درمان بیماران خاص زیرکوه با این روش تامین شده و مشکل بسیاری از خانواده های بیماران بی بضاعت به واسطه انین طرح برطرف شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان این که طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات، دارو و درمان و مراکز درمانی و پزشکی، بارویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف برگزار می شود، ادامه داد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفین و بهره مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند کردن آن، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه های درمانی نیازمندان از دیگر اهداف برگزاری این طرح بوده است.

 

همچنین حجت الاسلام احمد علیپور، مدیر اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه و قاین هم در این نشست خبری با اشاره به اعزام مربیان قرآن زیر کوه به اردوی آموزشی،تفریحی اصفهان، گفت: هدف از برگزاری این اردوی آموزشی ارتقا سطح کیفی آموزشی موسسات و خانه های قرآنی و تشویق و ترغیب مربیان قرآنی برای گسترش فعالیت های قرآنی در شهرستان های زیرکوه و قاین است.

 

وی افزود: قرآن‌ مجید اصل‌ و بنیاد دین مبین‌ اسلام‌ است و بقای دین و امت اسلامی،‌ در اشاعه و تعلیم و تعلم قرآن نهفته است‌.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی قاین و زیرکوه ادامه داد:  رسول‌ خدا(ص) فرمودند بهترین شما کسی‌ است‌ که‌ قرآن‌ را یاد بگیرد و به‌ دیگران‌ یاد بدهد بنابراین هر اقدامی در راستای تعلیم قرآن و مفاهیم والای آن ارزش زیادی داشته و موجب ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه بشری می شود.

 

حجت الاسلام علیپور با اشاره به این که  در شهرستان زیرکوه تعداد 23 خانه قرآن روستایی و دو موسسه قرآن شهری در زهان و حاجی آباد تمامی فعالیت های قرآنی این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهند، یادآور شد: همکاری سازمان تبلیغات و اوقاف در اجرای برنامه فرهنگی و قرآنی با توجه به کمبود مبلغ در این شهرستان توانسته اثرات و نتیج خوبی را در ارتقای فرهنگی دینی مردم این شهرستان داشته باشد و توانسته در موثر بودن فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان قاین و زیرکوه تاثیر مثبتی داشته باشد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات