۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۴۰۲۴۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

هفته وحدت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که هفته وحدت، هفته ای سراسر شور و سرور است، گفت: هفته وحدت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اختلاف نظر موجود بین علمای شیعه و سنی در تاریخ ولادت پیامبر (ص) اظهار داشت: هفته وحدت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر نقل اهل سنت، پیامبر(ص) 12 ربیع الاول به دنیا آمده و به نقل شیعه پیامیر(ص) در 17 ربیع الاول متولد شده است که در این راستا 12 ماه ربیع الاول تا 17 ربیع الاول هفته وحدت نامیده شده است و این هفته، هفته شور و سرور است و باید شیعیان این هفته را بسیار گرامی بدارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان برای تخریب وجهه شیعیان افزود: دشمنان درصددند تا شیعه را مظهر عزا و گریه و ناله نشان دهند ولی شیعه این طور نیست و در شادی ائمه بزرگوار (ع) شادی کرده و در عزای آنها غمگین است.

 

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: دشمنان اسلام نیز بی کار نبوده و با ایجاد شبکه های ضداسلام درصدد ضربه زدن به اسلام هستند و با انواع تراژدی ها می خواهند اسلام را در بین اذهان، بد تداعی کنند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به تلاش های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی گفت: تفرقه افکنان همیشه و در تمام مقتضیات زمانی درصدد این هستند که با کارهایی نادرست بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند ولی هرگز موفق نمی شوند چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مقام معظم رهبری در همه حال موفق و پیروز شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش های علمای اهل سنت برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد: نمونه های زیادی دربین علمای اهل سنت وجود دارد مانند شیخ احمد محمود کریمه رییس دانشگاه الازهر که اخیرا بیاناتی را عنوان کرده و در مورد وحدت بین شیعه و سنی سخنرانی و نکاتی را بیان کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه افزود: بنده در حال حاضر 22 کلیپ از علمای اهل سنت در راستای وحدت بین شیعه و سنی دارم که مخالف تکفیری ها هستند و پیرو منویات مقام معظم رهبری بوده و برای تقویت وحدت شیعه و سنی حرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به فعالیت های تشیع انگلیسی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه در مقابل، معدودی از شیعیان هم وجود دارند که دارای شبکه های تلویزیونی ماهواره ای بوده و برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.

 

وی در پایان تصریح کرد: ما باید در هفته وحدت، همدلی و همسویی داشته باشیم و به عقاید همدیگر احترام بگذاریم چرا که این احترام مانع تفرقه افکنی بین شیعه و سنی خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات