۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۴۰۲۱۳
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر:

پیامبر اسلام نمونه کامل انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: پیامبر اسلام از جنس مردم بود و خداوند این انسان بزرگ را خلق کرد تا به ما انسان ها نمونه کامل انسانیت را معرفی کند.
حجت الاسلام سيد حسن کاظمي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسن کاظمی علوی مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) پنجشنبه شب در جمع قاریان و حافظان مراسم قرائت قرآن جواد الائمه (ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان گفت: صداقت، امین بودن، مهربانی با مردم و کودکان و حتی حیوانات از ویژگی های پیامبر اسلام بود که برخی وجود مبارک آن بزرگ مرد تاریخ را تحمل نمی کردند.

 

وی با اشاره به این که قرآن در آیاتی به معرفی حضرت محمد(ص) پرداخته است افزود: آیه مبارک إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا یکی از آیاتی است که در تائید جایگاه والای پیامبر(ص) است و خداوند در این آیه از کسانی که ایمان آورده اند می خواهد تا بر پیامبر (ص) درود بفرستند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) با اشاره به این که پیامبر فرشته و ملائکه نبود افزود: پیامبر اسلام از جنس مردم بود و خداوند آن انسان بزرگ را خلق کرد تا به ما انسان ها نمونه کامل انسانیت را معرفی کند.

 

وی یاد آورشد: در قرآن کریم آمده است پیامبر(ص) بر هدایت بندگان خدا به راه راست حرص می خورد، از این رو حرص خوردن در این مورد در قرآن کریم مجاز دانسته شده است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که پیامبراسلام فرزند آمنه است گفت: پیامبراکرم(ص) که 13 سال در مکه با وجود شکنجه های روحی و آزار و اذیت دشمنان، آنها را تحمل کرد تا نشان دهد اهل مدارا است.

 

وی گفت: در کتاب مهر تابان علامه طباطبایی نقل شده، قوم یهود در کمتر از نصف روز 70 نفر از پیامبران را به شهادت رسانیدند، اما حضرت محمد(ص) می فرماید، هیچ پیامبری بیشتر از من اذیت نشد چون دشمنان، پیامبر رابه لحاظ روحی شکنجه کردند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: پیامبر با توجه به علم خود به آینده و آگاهی از اینکه اطرافیان او به دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) سیلی خواهند زد، اذیت می شد.

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه با اشاره به این که اهالی قرآن در 8 سال دفاع مقدس در خط مقدم مبازه با استکبار جهانی بودند تأکید کرد: امروز تهاجم فرهنگی دشمن با تمام توان در حال مبارزه با دین مبین اسلام است، از این رو افراد قرآنی باید در خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی حضور داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات