۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۳۹۸۳۹
در فریدونکنار؛

دوره آموزش مهدویت ویژه مبلغان مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی دو روزه مهدویت ویژه مبلغان حوزه علمیه مازندران در فریدونکنار آغاز شد.
دوره آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، کارگاه آموزشی دو روزه مهدویت ویژه مبلغان حوزه علمیه مازندران صبح امروز در اردوگاه قرآنی شهدای چاکسر در فریدونکنار آغاز شد.

 

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی ویژه مبلغان حوزه علمیه استان است که به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

 

وی بیان داشت: در این کارگاه آموزشی دو روزه مهم ترین مباحث پیرامون مهدویت و انتظار از سوی اساتید برجسته و مجرب حوزه علمیه قم به مبلغان آموزش داده می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیش از 50 مبلغ حوزه علمیه استان در دوره آموزشی دو روزه حضور دارند، تصریح کرد: ارتقاء و دانش افزایی مبلغان پیرامون موضوع مهدویت و انتظار از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: این دوره آموزشی به صورت کارگاهی دردو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

وی پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش مبلغان دینی در ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش روز افزون شبهات، بدعت و خرافه در جامعه اسلامی شناخت صحیح و دقیق مبلغان با مسأله مهدویت و انتظار یک ضرورت است.

 

وی رسالت روحانیت در تبلیغ فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین و اثرگذار دانست و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند.

 

حجت الاسلام صادقی آشنایی طلاب و روحانیان با مباحث مرتبط با مهدویت و انتظار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت موجب آشنایی مناسب مبلغان با موضوع مهدویت و انتقال آن به جامعه می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات