۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۵۶۷

آلزایمر مدعیان اصلاحات

خبرگزاری رسا ـ مدعیان اصلاحات در آزمون فتنه 88 نمره مردودی گرفتند. این مردودی بدان جهت بود که جماعت مدعی اصلاحات همواره در تحلیل‌های جامعه شناختی خود دچار «عارضه استقراء ناقص» بوده است
اصلاحات

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، «محمد حسنین هیکل»، روزنامه‌نگار مشهور مصری در تحلیل حوادث پس از انتخابات 88 می‌گوید: «بنده به چند دلیل اعتقاد دارم که می‌توان از وضعیت فعلی عبور کرد و مشکلات پیش آمده را ترمیم کرد. دلیل اول اینکه نظام هنوز قوی است. دلیل دوم اینکه رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران هنوز مورد احترام است و مردم وی را داور می‌دانند. پس از آنکه آیت‌الله خامنه ای بعد از انتخابات سخنرانی کرد، صدای اعتراضات کاهش یافت و آنچه بعد از آن مشاهده کردیم، تحرکات کوچک و محدود بود».

 

واکنش مردم به فتنه سال 88، کارشناسان را بر آن داشت تا عمیق‌تر به تحلیل جامعه ایرانی بپردازند. فصل مشترک تحلیل‌های گوناگون این بود که با وجود تنوع زیاد قومی و مذهبی در پهنه گسترده ایران، کلیت جامعه بافتی «ارزش‌مدار»  دارد. به گونه‌ای که ایرانیان، مقدسات اسلام و عقاید مذهبی را به مثابه اساسی‌ترین منافع ملی خود می‌دانند. یکی از مصادیق بارز این تحلیل، واکنش مردم به حرمت‌شکنی عاشورای 88 بود. وقتی خنجر فتنه‌گران به ساحت مقدس امام حسین(ع) رسید، دیگر هیچ‌کس در ماهیت پلید آنان کمترین تردیدی نکرد و توده‌های چند ده میلیونی مردم به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

 

در سوی دیگر، مدعیان اصلاحات در آزمون فتنه 88 نمره مردودی گرفتند. این مردودی بدان جهت بود که جماعت مدعی اصلاحات همواره در تحلیل‌های جامعه شناختی خود دچار «عارضه استقراء ناقص» بوده است.

 

مدعیان اصلاحات که از بدنه اصلی جامعه فرسنگ‌ها فاصله دارند، به مجرد دریافت تعداد اندکی بازخورد مثبت از سوی جماعت محدود روشنفکرنماهای ایرانی، در این توهم مطبوع غرق می‌شوند که آرمان‌های مطلوب آنان ریشه در متن قاطبه ملت ایران دارد. این توهم در بیشتر اوقات تبدیل به یک آلزایمر می‌شود. در ادامه به چند نمونه از آلزایمر مدعیان اصلاحات در ماه‌های اخیر اشاره می‌کنیم.

 

1- عظمت پیاده‌روی اربعین امسال به گونه‌ای بود که نشریه معروف آمریکایی «هافینگتون پست» این تجمع را بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین اجتماع دینی در جهان توصیف کرد و نوشت: در «زلزله هائیتی» وزارت دفاع آمریکا فقط 4 میلیون وعده غذایی داد و در اربعین، 200 میلیون وعده غذایی تهیه می‌شود و همه از محل خیرین است. این نشریه، پیاده‌روی اربعین را نمادی از اسلام حقیقی عنوان کرد. عظمت این راهپیمایی به حدی بود که حتی بی‌بی‌سی فارسی هم نتوانست با بی‌تفاوتی از کنارش عبور کند و خبرنگار این شبکه در مصر صراحتاً اظهار کرد که از راه‌یابی به کربلا به دلیل ازدحام جمعیت جا مانده است.

 

در این سو، عشاق لیبرالیسم و روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور، نه تنها در مقابل این رویداد عظیم روزه سکوت گرفتند، بلکه پا را فراتر گذاشته و با هدف سیاه‌نمایی به انتشار گزارشی باموضوع «گمشدگان در مراسم پیاده‌روی اربعین» پرداختند.

 

2- در برهه‌ای که سرویس‌های اطلاعاتی، اندیشکده‌ها و دانشگاه‌های غربی بر این مسئله معترف هستند که جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای، راه طولانی را در زمان کوتاه طی کرد، یکی از مدعیان اصلاحات که در مجلس ششم همصدا با رژیم صهیونیستی، ایران را متهم به پنهانکاری در موضوع هسته‌ای کرد، این بار زمانی که هیئت ایرانی در ژنو در حال مذاکره با طرف غربی بود، از تریبون دانشگاه تهران استفاده کرد و گفت: ایران هیچ دستاوردی در زمینه هسته‌ای نداشته است. این اظهارات به صورت گسترده‌ای در نشریات زنجیره‌ای و رسانه‌های معاند فارسی زبان منعکس شد. الزایمر  مدعیان اصلاحات در زمینه دانش هسته‌ای کشورمان، بیش از پیش بر این موضوع صحه گذاشت که این جماعت با هر عاملی که منافع کدخدا و نظم نوین جهانی با نسخه آمریکایی را تحت‌الشعاع قرار دهد، مخالفت می‌کنند، حال می‌خواهد پیاده‌روی اربعین باشد یا فناوری هسته‌ای.

 

3- رسانه‌های مدعی اصلاحات در سال‌جاری با آب و تاب تمام به انتشار اظهارات یکی از مسئولین نظام در خصوص «حق‌الناس دانستن رأی مردم» پرداختند. این موضع‌گیری که نمونه‌ای بارز از رفتار قبیله‌ای است، در حالی بیان شد که همین جماعت مدعی اصلاحات در سال 88 در برابر حق‌الناس ایستادند و اصرار آنها بر تضییع حقوق مسلم مردم موجب رخداد حماسه 9 دی شد. حماسه‌ای که هر ساله به کابوس فتنه‌گران تبدیل شده است و چنان خشم آنان را برانگیخته که در سالگرد این حماسه عظیم، به سانسور کامل آن می‌پردازند تا به سهم خود صورت مسئله را پاک کنند.

 

4- در جریان فتنه 88، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!» و شیمون پرز، رئیس جمهور وقت رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!» ممکن است گفته شود که نخست‌وزیر و رئیس جمهور رژیم صهیونیستی قصد سوء استفاده از فتنه 88 را داشته‌اند و این اظهارات ربطی به سران و عوامل فتنه یاد شده ندارد! که در پاسخ باید گفت؛ چرا باید آلزایمر مدعیان اصلاحات تا جایی باشد که حتی نسبت به اظهارات نتانیاهو و شیمون پرز در زمان بیان آنها کمترین واکنشی نشان نداده و حتی به طور شفاهی و نه فقط به تصریح بلکه به تلویح و کنایه نیز اظهارات آنها را نفی نکردند؟!/997/د101/ب6

 

منبع: کیهان

ارسال نظرات