۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۳۴۲

پروژه احداث نخستین مسجد آبی جهان در حال اجراست

خبرگزاری رسا ـ کلنگ احداث نخستین مسجد آبی جهان در شهرک خاوران تبریز که به زمین زده شده بود هم اکنون در مرحله صدور پروانه قرار دارد.
نخستين مسجد آبي جهان اسلام در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یعقوب انصاری، شهردار منطقه 9 تبریز امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و تجاری شهرک خاوران تبریز اظهار داشت: کلنگ احداث نخستین مسجد آبی جهان در شهرک خاوران تبریز به زمین زده شده که هم اکنون در مرحله صدور پروانه قرار دارد.

 


وی با بیان این‌که مسجد آبی پس از اتمام پروژه احداث به عنوان نماد تبریز مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از احداث این مسجد آبی تبدیل شدن آن به نماد تبریز و برگزاری اجلاس و گردهمایی های کشور های اسلامی در این مسجد خواهد بود که 14 ستون به عنوان نماد 14 معصوم(ع) در این مسجد آبی احداث خواهد شد.

 


انصاری با اشاره به این‌که مسجد به همراه پارک آبی خاوران از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌شوند، اظهار داشت: این دو طرح مدرن و زیبای رفاهی، تفریحی و مذهبی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در محدوده شهرک خاوران به عنوان زیرساخت‌های توسعه این منطقه احداث می شوند.

 


شهردار منطقه 9 تبریز با اشاره به مشخصات این دو پروژه بزرگ مشارکتی افزود: طرح مسجد آبی به عنوان نخستین مسجد آبی جهان با کلیت 90 درصد آب در نما، ستون‌ها، مناره‌ها، گنبد، دیوارها، پله‌ها و دیگر بخش‌های معماری آن و در فضایی به وسعت 124 هزار متر مربع با نشانه‌ها و نمادهایی از بهشت و دین مبین اسلام احداث خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون روند احداث پروژه به علت فرا رسیدن فصل سرما در منطقه آذربایجان به کندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: حسارکشی، خاکبرداری و بتن‌ریزی پروژه احداث مسجد آبی به اتمام رسیده و امیدواریم این طرح بزرگ فرهنگی و دینی سال آینده به اتمام برسد.

 


انصاری با بیان این‌که شهرک خاوران تبریز یکی از شهرک‌های جدید این کلانشهر محسوب می شود، تصریح کرد: احداث مراکز فرهنگی، مذهبی و دینی در این منطقه ضرورتی انکارناپذیر همزمان با توسعه عمرانی آن به شمار می رود که شهرداری از تمامی متولیان امور مساجد استان، برای توسعه مراکز دینی در شهرک خاوران حمایت خواهد کرد.

 


شهردار منطقه 9 تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه 9 تبریز اظهار داشت: مجتمع فرهنگی ورزشی خاوران در 22 هزار مترمربع، پروژه برق خاوران، مجتمع تجاری خدماتی پارمیس 1 و 2 ، پروژه راه ارتباطی خاوران، مجتمع تجاری خدماتی خاوران و کانالیزه کردن سه مسیل از جمله این پروژه هاست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات