۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۱۵۳
امام جمعه اهر:

برنامه های فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد اجرایی شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع دوری نسل جوان از مسجد و منبر است، گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی باید با محوریت مساجد اجرایی شوند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مسؤولان دبیرخانه کانون‎‌های مساجد استان با اشاره به سابقه تاریخی منطقه ارسباران و شهرستان اهر اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به صبغه دینی و فرهنگی منطقه تمام مساجد شهری و روستایی اهر با فعالیت های کانون فرهنگی هنری رونق معنوی داشته باشند.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مردم ارسباران در اوج مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ملت ایران همیشه در تمام صحنه‌ها پیشقدم بوده است، گفت: به یقین با خدمات خالصانه، شبانه روزی و ارزشمند در این مناطق شاهد تعلق خاطر و ارتقای سطح رضایتمندی مردم خواهیم بود.


وی بر ضرورت جذب جوانان به مساجد تأکید کرد و افزود: مسجد سنگر فرهنگی است و هر چه جذاب تر باشد در جذب نوجوانان و جوانان موثرتر است، یکی از راه های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و کانون های فرهنگی هنری، کتاب های غیردرسی است که نیاز امروز نسل جدید است.


امام جمعه اهر با بیان این‌که وحدت نظر متولیان فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه، لازمه احیای جایگاه حقیقی مساجد است، تصریح کرد: همگرایی، هم‌اندیشی و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در امور فرهنگی و همچنین استقبال از طرح‌های ابتکاری و جذاب فرهنگی برای جلب نظر جوانان بایستی در اولویت قرار گیرد.


حجت الاسلام حاجی‌زاده همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ را عامل ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها دانست و گفت: بایستی از اقدامات عجولانه و غیرکارشناسانه در حوزه فرهنگ پرهیز شود، با همفکری و وحدت نظر می توان اولویت‌های فرهنگی منطقه را شناسایی و معضلات را با راهکارهای مناسب و عملی برطرف کرد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر محوریت مساجد در برنامه های جوان‌پسند فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع دوری نسل جوان از مسجد و منبر است، با برنامه ریزی دقیق، آگاهانه و به‌روز می توان بیش از پیش توطئه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان را با شکست رو به رو کرد.


وی ادامه داد: دشمن اعتقادات دینی و باورهای مذهبی جوانان را نشانه رفته و می خواهد با ترویج باورهای غلط، عرفان های کاذب و خرافات مذهبی اعتقادات جوانان را سست و باورهای مذهبی آنها را کمرنگ کند، با این حال مساجد و محافل مذهبی یکی از پایگاه های اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

 

گفتنی است، بازدید از فعالیت‌ها، برنامه ها، امکانات و تجهیزات کانون های فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع)، شهدای مسجدجامع، صاحب الامر(عج)، شیخ عماد و امام حسن(ع) از جمله دیگر برنامه سفر یک روزه کارشناسان دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی بوده است./935/پ202/ب6

ارسال نظرات