۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۸۸۳۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری:

فرهنگ مهدویت سدی محکم در برابر انحراف و گمراهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، اعتقاد به مهدویت را رمز تعالی و سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: اعتقاد راسخ به مقوله مهدویت می تواند انسان را در برابر همه انحراف ها بیمه کند.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺣﻤﺰه ﻋﻠﯽ ﺻﺎدﻗﯽ، رﯾﯿﺲ اداره ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﺳﺎری اﻣﺮوز در مراسمی که به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در ساری برگزار شد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ ھﻤﻪ ﺗﻼش ﺧﻮد را ﺑﺮای ﺗﻀﻌﯿﻒ ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﮫﺪوﯾﺖ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ، ﮔﻔﺖ: رﺷﺪ و ﮔﺴﺘﺮش ﻓﺮﻗﻪ اﻧﺤﺮاﻓﯽ ﻧﻘﺸﻪ ﺷﻮم دﺷﻤﻨﺎن ﺑﺮای ﻣﻨﺤﺮف ﮐﺮدن ﺟﺎﻣﻌﻪ از رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ارزش ھﺎی ﻣﮫﺪوی اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺻﺎدﻗﯽ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺘﻮﻟﯿﺎن دﯾﻨﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ وظﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ در ﺟﮫﺖ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ ﻣﮫﺪوی در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارﻧﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ھﻤﻪ ﺗﻼش ھﺎی در ﮐﺸﻮر ﺑﺎﯾﺪ در ﺟﮫﺖ ﺗﺒﯿﯿﻦ ارزش ھﺎی ﻣﮫﺪوی ﺻﺮف ﺷﻮد.

 

این کارشناس دینی، آشنایی نسل جوان با اندیشه های مهدوی را ضروری برشمرد و افزود: معارف اصیل مهدوی باید از دوران نوجوانی به گونه تأثیر‌گذار برای نسل جوان تبیین شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که متأسفانه دشمنان اسلام امروز همه تلاش خود را برای تضعیف معارف مهدوی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تبیین صحیح مفهوم انتظار می‌تواند نسل جوان جامعه را از توطئه افکنی‌های دشمنان مصون دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی سبب جهانی شدن این تفکر اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: انتظار ظهور در نظام اسلامی نباید تنها درحد مفاهیم انتزاعی باقی بماند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه اسلامی با وظیفه اصلی یک منتظر واقعی آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: متولیان دینی جامعه باید اقشار مختلف را با  وظیفه یک منتظر آشنا سازند تا شاهد جامعه ای مهدوی باشیم

 

حجت الاسلام صادقی ﺑﻪ وظﯿﻔﻪ ﻣﺒﻠﻐﺎن در ﺗﺮوﯾﺞ و ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﮐﺮدن ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﮫﺪوﯾﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻣﺒﻠﻐﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ اطﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ در ﺟﮫﺖ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﻧﺪﯾﺸﻪ ھﺎی ﻣﮫﺪوی در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﮐﻨﻨﺪ.

 

رﯾﯿﺲ اداره ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﺳﺎری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺷﺪن اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﮫﺪوﯾﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺒﺐ رﺷﺪ و ﺑﺎﻟﻨﺪﮔﯽ آن در ﺣﻮزه ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﯽﺷﻮد، ﮔﻔﺖ: ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺸﮑﻼت و ﻧﺎھﻨﺠﺎری ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﺎﺷﯽ از ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪھﺎی واﻻی ﻣﮫﺪوی اﺳﺖ.

 

حجت الاسلام صادقی اعتقاد به مهدویت را رمز تعالی و سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ به مقوله مهدویت می تواند انسان را در برابر همه انحراف ها بیمه کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر توجه عمیق به مسأله مهدویت در کشور، ادامه داد: نباید در مقوله انتظار و مهدویت دچار روزمرگی شویم، بلکه باید به صورت عمقی و به شیوه ای کاملاً زیربنایی به این میأله حائز اهمیت دین مبن اسلام بپردازیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات