۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۷۷۹

برگزاری جشن سالروز آغاز امامت امام زمان در 30 امامزاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز سالروز امامت امام زمان(عج) سلسله جشن های مهدویت با هدف معرفی ابعاد مختلف زندگی امام زمان(عج) و تبیین فرهنگ انتظار در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که غیبت راهکار خداوند برای آمادگی جهانی در ضرورت امام شناسی و حفط سلامت امام زمان(عج الله) است، ادامه داد: دیدن و بودن در کنار امام لیاقت می خواهد که متاسفانه انسان ها با قتل پیامبران الهی و پس از آن با به شهادت رساندن ائمه این لیاقت را از دست دادند.

 

وی گفت: برای این که آیندگان از نعمت امام محروم نشده و همانطور که در آیات قرآن کریم وعده داده شده است زمین به وارثان و صاحبان واقعی آن برسد خداوند با غیت امام عصر(عج) این مهم را محقق کردند.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان این که متاسفانه مهم ترین دلایل تاخیر در ظهور افزایش گناهان مردم و نبود یاوران واقعی برای امام زمان (عج) است، ادامه داد: تا زمانی که ما گناهان خود را کنار نگذاریم و در قید و بند هواهای نفسانی خود باشیم و خود را برای یاری امام زمان(عج) آماده نکنیم فرج به تاخیر خواهد افتاد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که جامعه منتظر جامعه ای است که از پویایی لازم برخوردار بوده و راستای تعجیل در فرج تمام شاخص های خود را تا رسیدن به جامعه متعالی اسلامی ارتقا دهد، ادامه داد: تعجیل در فرج با گریه و ندبه صورت نگرفته  بلکه فرج با حرکت در مسیر حق محقق می شود.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که جامعه تا رسیدن به جامعه مهدوی فاصله زیادی دارد، گفت: تا زمانی که تجمل گرایی و غیبت و بی توجهی در کسب رزق حلال دامن گیر جامعه باشد انتظار در جامعه بی معنا خواهد بود زیرا چنین جامعه ای نه تنها منتظر امام زمان(عج) نخواهد بود بلکه به دلیل پیروی از هوای نفس امکان دارد زمینه شهادت ایشان را هم فراهم کند.

 

وی با تاکید بر این که متاسفانه فرهنگ انتظار آن چنان که باید به صورت عملی در جامعه نهادینه نشده است، تاکید کرد: منتظر واقعی کسی است که در هر لحظه از زندگی خود امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر خود احساس کرده و برای تحقق اهداف ایشان تلاش کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که بدون شناخت امام زمان(عج) مرگ و حیات ما جاهلی است و ارزشی ندارد، یادآور شد: همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی میزبان جشن امامت ایشان خواهند بود و ابعاد مختلف فرهنگ مهدویت و زندگی امام زمان(عج) برای مردم و زائران تبیین خواهد شد./968/ت303/ب4

ارسال نظرات