۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۷۵۰
حجت الاسلام فرحانی خبر داد؛

آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از اول بهمن

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور از آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از اول بهمن ماه خبرداد.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از اول بهمن ماه خبرداد.

 

وی وی با بیان این که کار تبلیغات پذیرش حوزه های علمیه در سال جدید نیز از بهمن ماه آغاز خواهد شد، افزود: آزمون سراسری ورود به حوزه های علمیه نیز اواخر فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با بیان این که سال گذشته شاهد رشد کمی و کیفی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه بودیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مدیریت های استانی شاهد این رشد باشیم.

 

حجت الاسلام فرحانی ادامه داد: از آحاد ملت ولایت مدار ایران اسلامی دعوت می کنیم که سهم خود برای پرورش فرزندان آنها در حوزه های علمیه و سربازی امام زمان(عج) را عمل کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود از افزایش پذیرش در مدارس علمیه کشور خبر داد و بیان داشت: امسال همچنین زمینه تحصیل مقاطع دانشگاهی نیز در حوزه های علمیه فراهم شده است.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: امیدواریم با توسعه رشته های تخصصی در حوزه و تقویت اساتید بتوانیم شاهد توسعه روز افزون حوزه های علمیه کشور باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 130 هزار پرونده آموزشی در حوزه های علمیه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین حدود 450 مدرسه علمیه در سراسر کشور در غالب 31 مدیریت استانی به فعالیت حوزوی مشغول هستند.

 

حجت الاسلام فرحانی در ادامه مدارس علمیه را سربازخانه های امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: حوزه محل تربیت سربازان و اجرا کنندگان رسالت پیامبران و ائمه معصومین(ع) است و همین مسأله رسالت حوزه را بسیار سنگین کرده است.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: افتخار حوزه های علمیه این بود که انقلاب اسلامی از فیضیه آغاز شد و محوریت انقلاب و نظام اسلامی را ولی فقیه عهده دارند که فرزند عزیز و بزرگوار حوزه های علمیه هستند.

 

وی افزود: امروز در جهان اسلام مراجع عظام تقلید تربیت شدگان حوزه های علمیه هستند و این نشان می دهد که حوزه به رسالت تاریخی خود عمل کرده است و باید با قدرت بیشتری این رسالت خود را دنبال کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات