۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۸۲۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

9 دی روز استحکام انقلاب و نظام اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یوم الله نهم دی سال 88 روز استحکام انقلاب و نظام اسلامی و نمایش غیرت دینی مردم بود.
 آيين گراميداشت 9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی در بجنورد، اظهار کرد: در نهم دی سال 88 مردم بصیر ایران با حضور حماسی خود انقلاب و نظام را از خطر دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی حفظ کردند.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از سال ها قبل برای ضربه زدن به کشور برنامه ریزی و توطئه چینی کرده بودند، اضافه کرد: خوشبختانه مردم ایران با اشاره رهبری به حیله فتنه گران برای براندازی نظام پی برده و در برابر آنها ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: با وجود این که در جریان فتنه 88 برخی خواص جامعه با فریب از دشمنان اشتباهات خود را قبول نمی کردند و با تفکر غلط خود هشت ماه کشور را دچار آشوب کردند اما سرانجام در دی ماه با مدیریت جهادی رهبر معظم انقلاب و عزم ملی مردم، بساط فتنه گران برچیده شد و آرامش به جامعه بازگشت.

وی با بیان این که در فتنه 88 دشمنان به صورت حساب شده وارد میدان شده و رسانه های آنها نیز در این جریان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، تصریح کرد: با این وجود مردم ایران اسلامی نیز با تمام توان به میدان آمده و با اقدام حماسی خود پاسخ محکم و کوبنده ای به دشمنان نظام و انقلاب دادند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در آن وقایع عده ای طمع کرده بودند که مشابه روزهای انقلاب اسلامی با شعار الله اکبر نظام اسلامی را ساقط کنند اما مردم با یک اشاره مقام معظم رهبری وارد میدان شده و نگذاشتند خواب شوم فتنه گران برای کشور تعبیر شود.

وی با بیان این که ولایت فقیه برای کشور گوهر گرانبهایی است که نظام و ملت را از خطرات متعدد به سلامت عبور داده است، اضافه کرد: 9 دی درواقع تجدید پیمان و میثاق دوباره امت با ولایت فقیه و آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار داشت: جریان فتنه 88 اگر چه آسیب های متعددی داشت و شیرینی حضور کم نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را در کام مردم تلخ کرد اما برکاتی نیز به همراه خود داشت.

وی یکی از مهم ترین این برکات را فاش شدن هویت واقعی خواص و عوام دانست و افزود: فتنه 88 نقاب از چهره بسیاری از افراد و خواصی که خود را دوست دار انقلاب و نظام جا زده بودند برداشت و آنها را در این امتحان مردود کرد در حالی که در همین آزمون مردم ما با نمره بالایی قبول شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به زمزمه برخی افراد مبنی بر لزوم آزادی فتنه گران و مقایسه آنها با حر بن ریاحی در زمان واقعه کربلا، اظهار داشت: این قیاس مع الفارق است چرا که سران فتنه نه تنها از اعمال ننگین خود توبه نکرده اند بلکه همچنان بر مواضع خود ایستاده اند.

به گفته وی اگر سران فتنه 88 به صورت واقعی و قلبی توبه کرده و از اعمال گذشته خود اظهار پشیمانی کنند در آن صورت به یقین سعه صدر ولایت پاسخ منفی نخواهد داد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات