۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۳۷۸۷۷

گفتمان بصیرت و ولایت در حوزه علمیه خواهران میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گفتمان بصیرت و ولایت در آستانه فرا رسیدن 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در حوزه علمیه خواهران شهرستان میانه برگزار شد.
ولايت پذيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدحسین نصیری، استاد حوزه علمیه شهید آیت االله حامدی میانه، عصر امروز در گفتمان بصیرت و ولایت که در حوزه علمیه خواهران زینبیه این شهرستان برگزار شد، به واکاوی و تشریح ریشه‌های فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: بصیرت ملت ایران پیرامون حماسه 9 دی را برای پایان ماه‌ها فتنه‌انگیزی دشمنان داخلی و خارجی رقم زد.

 


وی با بیان این‌که ملت بزرگ و انقلابی ایران با بصیرت و آگاهی به موقع به ولایت لبیک گفتند و نظام اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کردند، خاطرنشان کرد: عامل اصلی وقوع فتنه 88 همان علتی است که سبب کنارگذاشتن اهل بیت رسول الله(ص) از مصدر حکومت اسلامی و انحراف از مسیر غدیرخم شد.

 


حجت الاسلام نصیری با تأکید بر این‌که هدف اصلی فتنه‌گران تضعیف در جایگاه ولایت فقیه و در نهایت سرنگونی نظام اسلامی ایران بود، گفت: فتنه 88 در تقابل با انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد، بانیان فتنه و حامیان آن ها کسانی بودند که دل خوشی از حاکمیت اسلام و نظام ولایت فقیه نداشتند.

 


استاد حوزه علمیه میانه با اشاره به این‌که فتنه 88 فرصتی برای عقده‌گشایی و بروز کینه های جریان فتنه از انقلاب اسلامی بوده است، افزود: باید دانست که در هز مان و مکانی؛ بصیرت عامل نجات انسان در غبار فتنه است. وقتی دشمنان خود را عبار فتنه پنهان می کنند، تنها بصیرت ولایی است که نجات‌بخش خواهد بود.

 


وی حماسه 9 دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: با توجه به شرایط انتخابات سال 88، موضع گیری فتنه‌گران که از روی عناد و لجاجت بود و برخوردی که در روز عاشورا با بیرق امام حسین(ع)، مساجد و حسینیه‌ها داشتند؛ نشان دهنده آن بود که هدف اصلی فتنه، در کنار براندازی انقلاب، ضربه به اعتقادات شیعی ملت ایران است.

 


حجت الاسلام نصیری حماسه 9 دی را تجلی غیرت دینی مردم در حمایت از ولایت فقیه و ارزش‌های دینی دانست و افزود: امامت پذیری و ولایت پذیری مردم منجر به خلق حماسه 9 دی ماه شد، به برکت بصیرت، بیداری، هوشیاری و پیوند عمیق و ناگسستنی مردم با امام عصر(عج) فتنه 88 خنثی و حماسه همیشه ماندگار 9 دی آفریده شد.

 


استاد حوزه علمیه میانه با بیان این‌که تطهیر سران فتنه تلاش مذبوحانه جریان افراطی و ضدانقلاب در کشور است، افزود: لزوم زنده نگه داشتن حماسه ماندگار 9 دی ماه به عنوان یک روز تاریخی و حماسی همیشه ماندگار و عبرت انگیز در تاریخ انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، جز کسانی که به دنبال تطهیر سران فتنه هستند.

 


گفتنی است، در ادامه این جلسه، نشست پرسش و پاسخ پیرامون فتنه 88 برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات