۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۶۳۸

مرکز قرآن و عترت امامزاده اسماعیل میانه افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مرکز قرآن و عترت امامزاده اسماعیل میانه در زمینی به مساحت 600 متر مربع در دو طبقه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح مرکز قرآن و عترت امامزاده اسماعیل میانه، اظهار داشت: مرکز قرآن و عترت امامزاده اسماعیل(ع) در زمینی به مساحت 600 متر مربع در دو طبقه در اختیار علاقه‌مندان و فعالان امور قرآنی قرار می‌گیرد.

 


وی خاطرنشان کرد: این مرکز شامل پنج کلاس آموزش قرآن، سالن آمفی تئاتر، سه سوئیت برای میهمانان، کتابخانه و دفتر هیأت امنا، اتاق پاسخگویی به سؤالات شرعی برادران و خواهران، در مدت یک سال با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال احداث شده که امروز مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

 


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که شهرستان میانه ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه علوم و معارف اسلامی و قرآنی دارد، گفت: جای تاسف است که میانه با آن قدمت و مردم خیرش تشکیلاتی برای اداره اوقاف ندارد، اما با راه اندازی مدیریت اوقاف شهرستان وقف های گذشته مدیریت شده و پنج وقف جدید امسال به ثبت رسید.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 70 مورد وقف جدید در سراسر استان به ثبت رسیده است، افزود: پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) نخستین واقف جهان اسلام هستند، که باید این سنت حسنه نبوی در جامعه به عنوان یک صدقه جاریه ترویج یابد.

 


وی با تشریح وضعیت شهرستان میانه در امور وقفی گفت: شهرستان میانه یکی از پرافتخارترین شهرهای استان در امور وقف بوده و نیم دانگ از درآمد این شهر وقف امامزاده اسماعیل می باشد، همچنین در اطراف میانه به ویژه شهر ترک، ترکمانچای و کندوان نیز روستاهایی داریم که هر شش دانگ آنها وقف فقرا، ایتام و نیازمندان است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش چشمگیر شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال 103 هزار نفر در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کردند، این در حالیست که تعداد شرکت کنندگان در مسابقات سال 91 تنها 26 هزار نفر بوده است.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم مرکز قرآن و عترت امامزاده اسماعیل میانه در زمینی به مساحت 600 متر مربع با هزینه بالغ بر 8 میلیارد ریال به همت خیرین منطقه افتتاح شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات