۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۳۷۵۰۷
معاون پژوهش حوزه های علمیه کرمان:

حماسه 9 دی تجلی قدرت خداوند بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عرب زاده حماسه 9 دی را تجلی گاه قدرت خداوند دانست و گفت: شیطان به سبب حماسه بزرگ 9 دی ناامید شد که این ناامیدی باید بر فراز منابر تبیین شود.
حجت الاسلام عرب زاده

حجت الاسلام محمدرضا عرب زاده، معاون پژوهش حوزه های علمیه کرمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که حماسه 9 دی برای پاسخ دادن به دروغی به نام تقلب بود، گفت: فضای فتنه 88 تاریکی خاصی داشت و بسیاری از مردم تحت تأثیر آن قرار گرفته بودند.

 

وی در ادامه افزود: فتنه 88 در اوایل به گونه ای بود که هدفش تجدید انتخابات است، اما به مرور زمان و با روشنگری های رهبر معظم انقلاب، به تدریج نقاب از چهره این فتنه برداشته شد و همگان دریافتند که هدف از آن نابودی اسلام در ایران است.

 

حجت الاسلام عرب زاده عنوان کرد: کیفیت و چینش این فتنه به گونه ای بود که برخورد سخت در آن جواب نمی داد و بیش از هر چیزی نیاز به تبیین مسائل و روشنگری اهداف فتنه داشت.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کرمان با اشاره به ضد دین بودن این فتنه افزود: با توجه به عمق مذهب در مردم ایران، زمانی که نقاب از چهره فتنه 88 برداشته شد و چهره اصلی آن یعنی ضد دین بودن نمایان شد، جامعه علیه این فتنه برخاست و حماسه 9 دی را با آن شکوه به وجود آورد.

 

وی با بیان این که فتنه گران هنوز وجود دارند اما فضای رخداد فتنه وجود ندارد، ابراز داشت: مردم بدانند که اگر فتنه گران فضا را برای ایجاد فتنه مساعد بدانند، لحظه ای از ایجاد فتنه غافل نمی شوند همچنین فتنه گذشته واکسینه ای بود برای ایجاد فتنه های دیگر، بنابراین اگر دوباره فتنه ای رخ دهد با پیچیدگی بیشتری همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام عرب زاده تصریح کرد: از حماسه 9 دی می توان فهمید که مردم ایران سرشار از محبت به اهل بیت(ع) هستند و حتی اقلیت های مذهبی که در ایران وجود دارند نیز نسبت به این خاندان پاک ارادت ویژه ای دارند.

 

وی مذهب و ملیت ایرانیان را یکی دانست و افزود: ملت ایران با مذهب شیعه یکی شده و فتنه گران ملیت خود را از دست داده اند؛ فتنه گران باید بدانند که محبت به اهل بیت(ع)، محور وحدت ملی ایرانیان است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کرمان اظهار داشت: در چگونگی برخورد با سران فتنه، هیچ برخوردی صحیح تر از برخورد مقام معظم رهبری با آن ها نبود.

 

وی با بیان این که حماسه 9 دی کمتر از قیام 15 خرداد و رخداد 19 دی نبود، تأکید کرد: حماسه 9 دی ارزش بسیاری در جامعه اسلامی داشت و به همین سبب باید بزرگداشت آن با شکوه برگزار شود.

 

حجت الاسلام عرب زاده حماسه 9 دی را تجلی گاه قدرت خداوند دانست و در پایان گفت: شیطان به سبب حماسه بزرگ 9 دی ناامید شد که این ناامیدی باید بر فراز منابر تبیین شود./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات