۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۷۴۹۶
امام جمعه فاروج:

حماسه 9 دی انقلابی در درون انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان این که نهم دی از ایام الله انقلاب اسلامی است، گفت: حماسه نهم دی ماه سال 88 انقلابی در درون انقلاب اسلامی بود که از نظر ارزش و اهمیت با 22 بهمن و 13 آبان برابری می کند.
حجت الاسلام قليزاده امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان فاروج در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند در سوره بقره می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ»؛ یعنی اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از خدا پروا کنید و اگر مؤمنید، آنچه از ربا باقى مانده است واگذارید.

 

وی در تفسیر این آیه اضافه کرد: پس از نزول آیات ربا شخصى به نام خالد بن ولید خدمت پیامبر اکرم(ص) حاضر شد و گفت: پدرم چون با طایفه ثقیف معاملات ربوى داشت و مطالباتش را وصول نکرده بود وصیت کرده است مبلغى از سودهاى اموال او که هنوز پرداخت نشده است را تحویل بگیرم آیا این عمل براى من جایز است؟ که در این هنگام آیه مزبور نازل شد و مردم را به شدت از این کار نهى کرد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به مذمت ربا، افزود: در روایت دیگرى آمده است که پیامبر(ص) بعد از نزول این آیه فرمود: «الا ان کل ربا من ربا الجاهلیة موضوع و اول ربا اضعه ربا العباس بن عبد المطلب»؛ یعنی آگاه باشید تمام مطالبات ربوى که در زمان جاهلیت مردم از یکدیگر داشته اند همگى باید فراموش شود و نخستین مطالبات ربوى که من آن را به دست فراموشى مى سپارم مطالبات عباس بن عبدالمطلب است.

 

وی اظهار داشت: در این آیه خداوند نخست افراد با ایمان را مورد خطاب قرار داده و جالب این که آیه فوق هم با ایمان به خدا شروع شده و هم با ایمان ختم شده است و این در واقع تأکیدی بر این است که رباخوارى با روح ایمان سازگار نیست.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده منظور این نیست که رباخواران کافرند آن گونه که خوارج در مورد گناهان کبیره به طور کلى مى پندارند، بلکه ربا با ایمان راسخ و ثمربخش سازگار نیست.

 

نهم دی سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

 

خطیب نماز جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهم دی ماه و سالروز حماسه مردم ایران در سال 88، افزود: نهم دی ماه سالروز بصیرت دینی و انقلابی مردم ایران و میثاق دوباره آنها با ولایت است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که نهم دی از ایام الله انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: حماسه نهم دی ماه سال 88 انقلابی در درون انقلاب اسلامی بود که از نظر ارزش و اهمیت با 22 بهمن و 13 آبان برابری می کند.

 

وی اظهار داشت: مشارکت بالای 80 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به‌عنوان مهم‌ ترین دستاورد نظام در عرصه ملی و بین‌المللی محسوب می شد اما خیانت سران فتنه و لجاجت خواص بی بصیرت، کام تمام مردم ایران را تلخ کرد و شتاب پیشرفت کشور را تحت الشعاع خود قرار داد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که از جمله تبعات جدی فتنه 88 تشدید تحریم های گسترده و بی سابقه برای متوقف ساختن روند رو به رشد اقتصاد ایران بود، تصریح کرد: این خیانت بزرگ، کشور را در شرایطی قرار داد که استکبار جهانی برای چنین فرصتی سال ها لحظه شماری می کرد.

 

به گفته وی دشمنان ایران اسلامی با صرف هزینه های زیاد در مؤسسات پژوهشی در راستای متوقف ساختن روند رو به رشد کشور برنامه ریزی و طراحی می کردند و مؤفق نمی شدند اما فتنه 88 این فرصت را به آنها داد.

 

نماینده ولی فقیه در فاروج اظهار داشت: خسارات مادی وارده از سوی فتنه به کشورمان بالغ‌ بر 324 هزار میلیارد تومان برآورد شده، سرمایه ای که بر اساس بررسی های انجام شده، با استفاده از آن در حال حاضر می توان افزون بر دو میلیون و 163 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به پیامدهای فتنه 88، افزود: اگر چه غالب پیامدهای فتنه 88 مقطعی و گذرا بودند اما در هر صورت این فتنه پیامدهایی از جمله مخدوش‏کردن حیثیت نظام و عزت مردم شریف ایران، کاهش نفوذ ایران در معادلات بین‏المللى، جری کردن دشمن و امید دادن به جبهه استکبار، تبدیل نقطه قوت انتخابات به تهدید و چالش براى نظام و مردم‏، قرار گرفتن برخى یاران انقلاب در برابر نظام به‏ دلیل عدم جامع‏نگرى و عمق‏اندیشى و در نهایت نداشتن بصیرت لازم و بروز نفاق جدید را در پی داشت.

 

خطیب نماز جمعه فاروج همچنین با اشاره به عوامل خنثى‏سازى فتنه سال 88 نیز عنوان کرد: درایت و صلابت رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم، وظیفه ‏شناسى و به‏ موقع عمل ‏کردن نهادهاى مؤظف به ‏ویژه سپاه، بسیج، صدا و سیما و رسانه‏هاى دل‏سوز و همراه انقلاب و هم سویى خواص با بصیرت و معتقد از جمله عوامل خنثه شدن این فتنه بزرگ بودند.

 

مسؤولان برای تحقق شعار سال از حوزه شعار وارد عمل شوند

 

امام جمعه فاروج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان، اظهار کرد: دستگاه‏هاى اجرایى و قواى سه‏گانه بگویند براى تحقق شعار سال 93 چه کرده‏اند؟.

 

وی اضافه کرد: نامگذارى رهبر معظم انقلاب در سال 93 با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملى و مدیریت جهادى» ناظر بر رفع چالش‏هاى موجود در مشکلات اقتصادى ملت ایران و رفع برخى آسیب‏هاى فرهنگى در جامعه بوده است که سرمنشأ این امر را باید در اقتصاد نفتى، ورود تشکیلاتى فرهنگ منحط غرب به نظام اسلامى و سیطره‏ سبک زندگى غربى بر ارزشهاى اسلامى ایرانى دانست.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: مسؤولان هرسه قوه برای مردم توضیح دهند که در راستای تحقق این شعار چه کرده اند؟، آیا چالش جدید نفتی کافی نیست که مسؤولین در راستای تحقق این شعار از حوزه شعار خارج شده و اهل عمل باشند؟.

 

وی تأکید کرد: تا چه زمانی باید اقتصاد ما وابسته به نفت باشد؟ اگر زمانی ما اصلا نفتی برای فروش نداشته باشیم در آن صورت چه باید بکنیم؟.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده فرهنگ و اقتصاد باید همراه و با هم جلو بروند چرا که بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در ضعف ها و نارسایی های فرهنگی دارد.

 

تروریستم دولتی در عربستان شیعیان را هدف قرار داده است

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با محکوم کردن جنایات آل سعود در جنوب عربستان، اظهار داشت: در عربستان تروریسم دولتی شیعیان را مورد هدف قرار داده که نمونه بارز این تروریسم دولتی را می توان در کشتار مردم در عوامیه، قطیف و احسا مشاهده کرد.

 

وی تصریح کرد: آمریکا در ادعای مبارزه با تروریسم دروغگو است چرا که خود در خفا از تروریست ها حمایت می کند همان گونه که در عراق نیز هر جا که داعش در مقابل مردم عراق کم می آورد آمریکایی ها به آنها امکانات می رسانند.

 

خطیب نماز جمعه فاروج همچنین با اشاره به مانور فرا گیر ارتش در جنوب کشور، با بیان این که مانور مزبور باعث قوت امت اسلامی است، اظهار داشت: این مانور اهداف دفاعی دارد و همه باید بدانند که از ناحیه جمهوری اسلامی هیچ کدام از کشورهای همسایه تهدید نمی شوند هر چند که در این زمینه صهیونیستها هراس خود از جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای اسلامی تحمیل می کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات