۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۴۶۸
در آستانه برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان؛

هشتمین یادواره 5 شهید گمنام و 18 شهید شهر امیریه دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین یادواره پنج شهید گمنام و هجده لاله آسمانی شهر امیریه شهرستان دامغان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم شهید‌پرور این شهرستان در فضایی آکنده از عطر یاد و نام شهدا برگزار شد.
هشتمين يادواره شهداي شهر اميريه شهرستان دامغان هشتمين يادواره شهداي شهر اميريه شهرستان دامغان هشتمين يادواره شهداي شهر اميريه شهرستان دامغان هشتمين يادواره شهداي شهر اميريه شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سردار محمد احمدیان از فرماندهان هشت‌سال دفاع مقدس در یادواره شهدا که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، روحانیان و جمع گسترده‌ای ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت در محل حسینیه حضرت اباالفضل(ع) شهر امیریه برگزار شد، اظهار داشت: شهدا شاگردان نمونه منابر علمای اسلام و پرورش یافتگان مساجد و مکتب سیدالشهدا(ع) بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای ما کسانی بودند که وقتی در عملیات کربلای چهار بچه‌های ما را روی آب آتش زدند، یا هنگامی که در آخرین لحظات پیش از عملیات کربلای پنج رمز عملیات به "یا فاطمه الزهرا" تغییر یافت و سپس در آن حماسه خط شلمچه که عراقی‌ها آن را مادر جنگ‌ها نامیدند شکسته شد، در همه و همه لحظات نام حضرت زهرا را کلید همه قفل‌ها می‌دانستند.

 

فرمانده اسبق ستاد عملیات تفحص شهدای کشور با توصیف حالات معنوی شهدا و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و حتی بعد از آن در مجاهدت‌های دیگر از جمله عملیات‌های تفحص، اعتقاد راسخ و توسل به اهل بیت(ع) را ویژگی بارز این لاله‌های آسمانی عنوان کرد و افزود: شهدای ما در شب عملیات‌ها نخستین سؤالشان از فرماندهان این بود که از اینجا تا کربلا چقدر راه است.

 

احمدیان با بیان اینکه گمشده دل شهدای ما حضور در بین الحرمین و عشق و معلم آنها فرهنگ عاشورا بود، تصریح کرد: جنگ ما جنگ سیاسی نبود بلکه نبرد اندیشه حق و کفر بود، امروز غافلانی که می‌گویند در مراسم‌های عزای امام حسین(ع) نام شهدا را نبرید و این دو خط را از هم جدا می‌دانند، بی‌تردید نه درک درستی از کربلا دارند و نه راه و هدف شهدا و انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند.

 

امروز عده‌ای تنها داعیه‌دار ولایت‌مداری‌اند

 

فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه امروز بسیار از ما فراموش کرده‌ایم که از چه جنسی هستیم، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها و متحدانشان در سال‌های اخیر به عده‌ای از ما دل خوش کرده‌اند که می‌گویند ما گرسنه آب و نانیم و از یاد برده‌اند این مردم همان ملتی هستند که برای حفظ عزتشان از جان و مال و خونشان دریغ نکردند و مردانه مقابل دنیای کفر ایستادند.

 

سردار احمدیان افزود: مادران و پدران شهدا که ارزشمند‌ترین داشته‌هایشان را فدای راه حق کردند، نماد حقیقی ولایت‌مداری، اسلام شناسی و دین‌مداری هستند؛ اما امروز عده‌ای تنها داعیه‌دار ولایت‌مداری‌اند و در میدان عمل از پشتیبانی ولایت سر باز می‌زنند.

 

گفتنی است، مداحی ذاکر اهل بیت ابوذر بیوکافی و پخش نماهنگ‌هایی با موضوع جهاد و شهادت و شهدای گرانقدر شهر امیریه به ویژه شهید شاخص این شهر سردار محمد علی مشهد از دیگر بخش‌های هشتمین یادواره لاله‌های آسمانی بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات