۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۳۱۱

همایش یاوران وقف در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یاوران وقف با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، متولیان و اصحاب وقف در قم برگزار شد.
همايش ياوران وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش یاوران وقف با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی واقفین، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، متولیان و اصحاب وقف در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام شیری در این همایش گفت: کار متولیان وقف و خادمان موقوفات کمتر از واقفان نیست، اگر خادمین وقف وجود نداشته باشند، نیت واقفان به مرحله اجرا در نمی‌آید؛ مدیریت عاقلانه و صحیح موقوفات کاری بسیار بزرگ است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: در ایران اسلامی و در طول تاریخ، موقوفاتی همچون رسیدگی به بیماران، کودکان بی‌سرپرست، مسافران در راه مانده و حتی کمک به حیوانات وجود داشته است.

 

وی با بیان این که در استان‌قم پدیده‌ای به نام موقوفه‌خواری وجود ندارد، گفت: از سوی سازمان اوقاف برای 70 درصد موقوفات قم سند اخذ شده و تنها 22 پرونده قضایی در میان 14 هزار موقوفه قم وجود دارد.

 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه همایش «یاوران وقف» بیان کرد: وقف دارای شاخه‌های مختلفی است همانند وقف علمی یعنی نویسندگان و علمایی که توان چاپ و نشر آثارشان را ندارند، واقفان در نشر آثار و کتاب‌هایی علمای اسلام کمک کنند.

 

در پایان این همایش از واقفان، اعضای هیأت امنا، کارشناسان، مسؤولان فرهنگی برتر بقاع متبرکه، خادمین و متولیان برتر موقوفات استان قم تجلیل و قدردانی شد./998/پ203/س

ارسال نظرات