۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد؛

وقف علمی راه حراست و ترویج آثار دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در کشور گفت: وقف دارای شاخه­های مختلفی است همانند وقف علمی یعنی نویسندگان‌ و علمایی که توان چاپ و نشر آثارشان را ندارند، واقفان می توانند در نشر آثار و کتاب‌های علمای اسلام کمک کنند.
حجت الاسلام و المسلمين آشتياني
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلام در همایش یاوران وقف که در مجتمع  فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد به اهمیت نهادنیه شدن سنت حسنه  وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: مسأله وقف در تمام جوامع بشری وجود دارد و در میان ملسمان این مسأله از جایگاه ویژه­ای برخودار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی بیان کرد: خداوند در آیه 12 سوره مب«یس» می‌فرماید: «إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ» ‏ما خودمان مردگان را زنده می‌گردانیم، و چیزهائی را که  در دنیا  پیشاپیش فرستاده‌اند، و همچنین چیزهائی را که  در آن  برجای نهاده‌اند  و کارهائی را که نکرده‌اند، ثبت و ضبط می‌کنیم و می‌نویسیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از  عبارت «ما قدموا» در این آیه کارهایی است که انسان در این دنیا انجام می‌دهد و پس از مرگ تمام می‌شوند، و منظور از « آثارهم» اموری هستند که پس از مرگ ادامه دارد  همانند وقف صدقات جاریه  بوده و مستمر هستند.

 

وی به اهمیت وقف در جامعه امروز  اشاره و ابراز کرد: وقف دارای شاخه­های مختلفی است همانند وقف علمی یعنی نویسندگان‌ و علمایی که توان چاپ و نشر آثارشان را ندارند، واقفان می توانند در  نشر آثار و کتاب‌های علمای اسلام کمک کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به روایاتی در زمینه وقف بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) در حدیثی فرمودند که روزی صدقه دادم و  پیامبر اکرم(ص) به من فرموند می‌دانی صدقه از دست مومن بیرون نمی‌رود مگر این که 70 بلا به وسیله آن از او دفع می‌شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر نهایدینه شدن فرهنگ وقف در جامعه گفت: با ترویج  و تیلبغ  سنت حسنه وقف در جامعه به نیازها و مشکلات محرومان رسیدگی و برطرف شود./998/پ202/س

ارسال نظرات