۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۷۲۸۰
حجت الاسلام ماندگاری:

شور حسینی زمانی ارزش و دوام دارد که همراه با شعور باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که اگر شور حسینی درکنارش شعور نباشد دوام ندارد، گفت: این شور، شعور می خواهد اگر شعور داشته باشد امام حسین(ع) که در ضریح آرامیده است فقط مخصوص حرم نیست بلکه در همه جا حتی در مغازه شما هم می تواند باشد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا چهارشنبه شب در یادواره شهدای شهر مشکات در مسجد رسول اکرم(ص) ناحیه دو شهر مشکات کاشان گفت: این دسته از افراد که به دلیل قرارداشتن در محدوده زمان و مکان حسینی و علوی و فاطمی می شوند؛ اگر از این محدوده فاصله بگیرند و در شرایط جشن عروسی قرار بگیرند و از آنها فیلم برداری شود احتمال حسینی بودن آنها که هیچ؛ بلکه احتمال مسلمان بودن این افراد را هم نمی دهند. 

  

وی با اشاره به این که سال به سال بر آمار حسینی ها و آمار گناهان اضافه می شود یادآورشد: آنهایی که گناه می کنند از خارج کشور نیامده اند بلکه افزایش گناهان را باید در افزایش ماهواره ها و ... جست وجو کرد.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: یک عده ای ازگناه کاران همین افرادی هستند که درهیئات هستند که به کربلا و مشهد امام رضا هم رفته اند اما در موقعیت های دیگری که قرار می گیرند با مشکلات زیادی روبرو هستند.

 

 وی افزود: اما گروه دوم  افراد حسینی به معنای واقعی قشنگ اللهم الجعل محیای محیای زیارت عاشورا و آل محمد که همه حیاتشان حسینی است.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: این گروه دوم چه محرم باشد و چه نباشد همه وجودشان و در همه روزهای سال حسینی هستند، از این رو این افراد چه کربلا باشند و چه نباشند و چه در مشهد امام رضا باشند و چه نباشند همه وجودشان حسینی است و آماراین افراد نسبت به گروه اول خیلی کمتر است.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدای ما از گروه دوم هستند که همه وجودشان و همه روزهای سال حسینی هستند و تنها  با قرار گرفتن در یک محدود و مکان و زمان حسینی نمی شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری یاد آورشد: هیچ کس با شور و روز عاشورا مخالف نیست و همه با سینه زنی و رنجیر زنی و علم و کُتل موافق هستند اما باید شور حسینی باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر شور حسینی درکنارش شعور نباشد دوام ندارد افزود: این شور، شعور می خواهد اگر شعور داشته باشد امام حسین(ع) که در ضریح آرامیده است فقط مخصوص  حرم نیست بلکه در همه جا حتی در مغازه شما هم می تواند باشد.

 

به گفته وی، کسی که در هیأت خیلی خوب سینه می زند اما در مغازه خود به گونه ای با مشتری رفتار می کند که اگر از او فیلم برداری شود می گویند این حسینی که هیچ شاید اصلا دین هم نداشته باشد. 

  

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا یاد آورشد: اما شهدای ما این گونه نبودند بلکه شهدا بصیرت داشتند و راهی را  که انتخاب کرده بودند هم آگاهانه و بصیرانه بود.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که افراد بی بصیرت نمی توانند تشخیص درستی داشته باشند، گفت: یکی از ویژگی های شهدا بصیرت آنها بود که حساب و کتاب درستی در زندگی خود داشتند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات