پیامبر اسلام برای زنده کردن انسانیت مبعوث شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری و عزاداری شب رحلت نبی مکرم و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: یکی از نکات قرآنی در دعوت انبیاء از جمله محمد مصطفی(ص) توجه به حیات بخشی آنان به بشر است؛ قرآن می فرماید: ای اهل ایمان استجابت کنید هنگامی که خداوند و انبیاء شما را به حیات و زندگی بخشی می کنند.
وی تصریح کرد: دعوت انبیاء انسان های مرده را زنده می کند اگر در کل جهان و عالم بشریت مطرح شود که «انبیاء برای زنده کردن بشر آمده اند» هچ آدم عاقلی در برابر این موضوع معارضه نمی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هدف انبیاء زنده کردن مادی انسان نیست بلکه زنده نگه داشتن معنوی، زنده کردن انسان از نظر معنا و انسانیت است؛ انسان زنده بر اصول انسانیت حرکت می کند انسانی که فهمش، درکش، عقلش و انسانیتش زنده است انسان واقعی است.
ولادت یک آیت الهی است
وی با تاکید بر این که بزرگترین نشانه های خدا در عالم «خلقت بشر» است، افزود: انبیاء برای حیات مادی که مبدأ و انتها دارد یعنی انسان روزی به دنیا می آید و روزی از دنیا می رود، هم توصیه و سفارش هایی دارند و گفته اند ولادت یک آیت الهی است.
آیت الله کازرونی تصریح کرد: اگر انسان در دام شیطان بیفتند مرگ را فراموش می کند که این بدترین حادثه ای است که ممکن است بشر را درگیر کند و ایمان و عقلش را از او بگیرد.
وی با اشاره به این روایت امام صادق(ع) که می فرمایند: شش چیز در زندگی سبب تعجب من می شود که سه مورد آن گریه آور و سه موردش خنده دار است، گفت: جدایی گروهی پس از مدتی دوستی با هم، لحظه وارد شدن به قیامت و ایستادن در مقابل خدا باعث گریه ام می شود اما مواردی که برایم خنداه آور است؛ کسی است که دنبال دنیا می رود در حالی که مرگ دنبالش است، کسی که غافل است و از او غفلت نمی شود و کسی که می خندد اما نمی داند این خنده او رضایت یا خشم خدا را دارد.
آیت الله کازرونی با اشاره به این که انبیاء آمده اند تا حیات معنوی به ما دهند، گفت: احساس انسان باایمان با کسانی که ایمان ندارند متفاوت است؛ ایمان به انسان چشم، گوش و فهمی فراتر از انسان غیر معتقد می دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان غیر مؤمن زیارت اهل بیت، ایمان به ائمه و قیامت را درک نمی کند و در نگاهش مفهومی بی معنا است؛ زیارت زائران پیاده با هزاران نوع که برای انسان غیرمعتقد بیان شود باز متوجه معنویت آن نمی شود.
وی تصریح کرد: امام علی(ع) درباره فرق اولیای خدا و انسان معمولی فرموده است: اولیای خدا باطن خدایی و انسان های عادی ظاهر دنیایی دارد؛ اگر هزاران رشوه به اولیاءالله پیشنهاد شود آنها نمی پذیرند.
سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: انسان هایی که مال یتیم می خورند بدانند آتش می خوردند اما آتش مربوط به باطن است و آنها متوجه آن در دنیا نمی شوند.
آیت الله کازرونی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در تمام عمر خویش مردم را به اهل بیت(ع) و قرآن توصیه می کرد، گفت: در آخرین لحظات عمرشان نیز از اطرافیان در خواست کاغذ و قلمی برای نوشتن وصیت نامه کردند اما اطرافیان به درخواست ایشان توجه نکردند و گفتند از فشار بیماری در حال هزیان گفتن هستند؛ بنابراین حضرت محمد(ص) رو به جمع حاضر گفتند: شما را به دو چیز توصیه می کنم؛ کتاب الهی، اهل بیت و عترتم./1308/پ202/ب6