۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۴۶۹
مدیر مسوؤل روزنامه قدس:

انسجام رسانه های جهان اسلام در ارائه پیام بسیار منشأ اثر خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ واقعی گفت: اگر رسانه های جهان اسلام با توجه به الزامات، حرکت منسجم داشته باشند تأثیر جهانی گسترده ای خواهند داشت چنان که نمونه ای از آن را در مسأله فلسطین شاهد بودیم.
بسيج و رسانه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه واقعی، مدیر مسوؤل روزنامه قدس، در افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه  که ظهر امروز در هتل نخل برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی با جنگ رسانه مواجه هستیم و بسیج رسانه باید حضور پرقدرت و منسجم داشته باشد.

 

 وی با اشاره به اتفاق نظر جناح های سیاسی مختلف در خصوص مبانی انقلاب، تصریح کرد: در برخی موضوع های سیاسی، جناح های مختلف اختلاف نظر دارند ولی در مبانی انقلاب همگی وفاق داشته که بسیج و رسانه از این جمله است.

 

 واقعی، با بیان این که رسانه ها با مخاطبین به شدت سخت گیر مواجه هستند، خاطرنشان کرد: این امتناع مخاطبین و تکثر رسانه ها الزام هایی را برای اصحاب رسانه دارد. باید در مضون و محتوا خلاقیت داشته باشند و شکل و فرم را با مضمون و محتوا هماهنگ باشد.

 

 مدیر مسوؤل روزنامه قدس افزود: رسانه ها در مضمون و محتوا باید دقت کنند که چه مقدار پیام انقلاب را به مخاطب منتقل می کنند و شتاب و سرعت مناسب را داشته باشند و نیز اعتماد در مخاطب را به وجود بیاورد تا به عنوان رسانه هایی که اندیشه های رهبر معظم انقلاب مورد توجه دارد، در انتقال پیام به فرزندان انقلاب موفق شویم.

 

 وی با بیان این که رسانه ها بعد از انقلاب اسلامی ایران به آرمان های انقلاب در برخی از حوزه ها نزدیک شده اند، تصریح کرد: هنوز رسانه در تراز انقلاب اسلامی ایجاد نکرده ایم و باید رسانه ای مدرن را به وجود آوریم.

 

 واقعی تأکید کرد: ویژگی ها، معیار و نقش رسانه تراز انقلاب اسلامی بایستی تعریف شود.

 

مدیر مسوؤل روزنامه قدس، با بیان این که انقلاب در بعد فرهنگی، از وجوه داخلی و جهانی برخوردار است، گفت: اگر رسانه ها با توجه به الزامات، حرکت منسجم داشته باشند و پیام منسجم را ارائه دهند، تأثیر جهانی گسترده ای خواهند داشت چنان که نمونه ای از آن را در فلسطین شاهد بودیم که با سرعت عمل بخش هایی از جنایت های رژیم صیهونیست را نشان دادند که موجب بسیج جهان در برابر صیهونیست ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین شدند.

 

 وی با اشاره به بسیج 20 میلیونی در روز اربعین افزود: در زمانی که جهان اسلام با اوج تهدیدهای دشمن مواجه بود، با این گردهمایی عظیم روبرو شد اما ما تنها گوشه ای از آن را انعکاس دادیم./1310/پ203/ب5

 

ارسال نظرات