۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۳۶۴۰۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رسانه ها آثار منفی موقوفه خواری را بر اساس مبنای دینی تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که رسانه ها باید این سازمان را در جهت ترویج این سنت حسنه در جامعه یاری کنند، گفت: رسانه ها باید آثار منفی موقوفه خواری را با استفاده از مبنای دینی در جامعه تبیین کنند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش وقف و رسانه که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که اسلام توجه خاص و ویژه ای به مسأله رسانه و تبلیغ داشته است، گفت: پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) ابلاغ کننده پیام الهی در جامعه بوده اند.

 

وی به ظرفیت های گسترده وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: هر چه در مورد جایگاه با اهمیت وقف بیان شود باز هم کم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان سرمایه اسلام در جهت توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه یاد کرد و بیان داشت: وقف میراث فطری بشر و مظهر احکام اسلامی است که باید در جهت تقویت آن تلاش کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب احیاء موقوفات است، تصریح کرد: رژیم گذشته همه توان خود را در جهت از بین بردن موقوفات به کار گرفت، اما انقلاب اسلامی زمینه احیاء آن را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که بشریت مدیون وقف است، افزود: آحاد جامعه به نوعی با وقف در ارتباط است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف یکی از معروفاتی است که انقلاب اسلامی آن را احیاء کرد، بیان داشت: اما هنوز از ظرفیت بالای وقف به خوبی استفاده نشده و همچنان مهجور مانده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که باید گفتمان قرآن و پیامبر گرامی اسلام در حوزه وقف نهادینه شود، خاطرنشان کرد: رسانه ها مهم ترین و اثرگذارترین وسیله برای تقویت و ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

 

وی با بیان این که نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف یک نقش اساسی و راهبردی است، بیان داشت: رسانه ها همواره بهترین همیاران اوقاف در حوزه احیاء و تقویت فرهنگ وقف بودند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که رسانه ها باید این سازمان را در جهت ترویج این سنت حسنه در جامعه یاری کنند، تصریح کرد: رسانه ها باید آثار منفی موقوفه خواری را با استفاده از مبنای دینی در جامعه تبیین کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده بابیان این که گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه وقف یک گفتمان دینی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: تبیین وقف بر اساس نیازهای روز جامعه یکی از وظایف مهم رسانه ها است.

 

وی از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و گفت: وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است. وی افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده است و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: حتی پیامبر الهی و علمای دانشمند دنیا نیز در حوزه وقف مشارکت داشتند و این ظرفیت بالای وقف است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است.

 

وی از وقف به عنوان نماد مردم داری ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: دین مبین اسلام توجه ویژه ای به این سنت حسنه و ارزشمند داشته است که باید در جهت تقویت آن تلاش کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات