۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۶۳۵۶
همزمان با سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام؛

مراسم قرائت «زیارت ازبعید» در سراسر خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با بیست و هشتم صفر، سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم قرائت زیارت ازبعید در مساجد و مصلاها و دیگر اماکن مذهبی سراسر استان برگزار می شود.
حضرت محمد

حسین ثابتقدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: شنبه بیست و نهم آذر، مصادف با بیست و هشتم صفر و سالگرد رحلت حضرت محمد(ص) مراسم زیارت ازبعید با قرائت زیارتنامه حضرت رسول اکرم(ص) در مساجد، مصلاها و دیگر اماکن مقدس شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: زیارت ازبعید حضرت محمد(ص) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی بعد از نماز مغرب و عشاء بیست و هشتم صفر در محل شبستان فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و مسجد انقلاب بجنورد قرائت می شود.

 

ثابتقدم وحید خاطرنشان کرد: همچنین این مراسم در شیروان در محل مصلای نماز جمعه، اسفراین در مسجد امام خمینی(ره)، شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل مسجد جامع، جاجرم در مصلای نماز جمعه، فاروج در مسجد جامع و در شهرستان گرمه نیز در محل مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی مراسم زیارت ازبعید در شهرهای گرمه و فاروج ساعت 10 صبح روز یکشنبه سی ام آذرماه، در جاجرم ساعت 11 صبح همین روز و در شیروان نیز همزمان با نماز ظهر و عصر این روز برگزار می شود.

 

ثابتقدم وحید اضافه کرد: زیارت ازبعید رسول گرامی اسلام(ص) سی ام آذرماه در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان ساعت 15 عصر و در اسفراین نیز در همین روز بعد از نماز مغرب و عشاء قرائت خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: البته در مکان های فوق الذکر مراسم قرائت زیارت ازبعید به صورت محوری و ویژه برگزار می شود در حالی که در دیگر مساجد و اماکن مذهبی روستاها و شهرهای مختلف استان خراسان شمالی نیز این مراسم به صورت خودجوش از سوی مؤمنان برگزار خواهد شد.

 

به گفته ثابتقدم وحید به منظور بهره مندی بیشتر مردم از این مراسم معنوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به همراه دیگر نهادهای مذهبی و فرهنگی استان اقدام به توزیع کتابچه های زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم(ص) در بین مردم خراسان شمالی کرده است.

 

وی افزود: مراسم قرائت زیارت ازبعید با هدایت و مدیریت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان اعزامی برای برگزاری مراسم های سوگواری دهه پایانی ماه صفر و رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، در مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به منظور برگزاری هر چه بهتر آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر اقدام به اعزام 560 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس بومی استان به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی کرده است.

 

هدایت و مدیریت آیین های عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، اجرای حلقه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا، جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم زیارت ازبعید و ... برخی از برنامه های روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان خراسان شمالی در دهه پایانی ماه صفر به شمار می روند.

 

لازم به یادآوری است، زیارت حضرت رسول ازبعید، زیارتی وارده در مفاتیح‌ الجنان است که در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) در مساجد، تکایا و زیارتگاه‌ها قرائت می‌شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات