۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۹۶۶
امام جمعه نجف آباد:

زنده نگه داشتن نام شهیدان از ضروریات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد،‌ گفت: زنده نگه داشته شدن نام و یاد شهیدان در این عصر و زمان که دشمنان با تمام توان خود به میدان آمده‌اند از ضروریات انقلاب است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد شب گذشته در مراسم سوگواره ادبی برگ ریزان که در محل سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور همسر شهید تهرانی مقدم در جمع مردم نجف آباد، گفت: حضور شما در این عصر و زمان و نکاتی که از آن شهید بیان می کنید و زنده داشتن یاد آن شهید، مسأله مهم و لازم امروز انقلاب ما است.

 

وی در ادامه بیان داشت: جوانان امروز ما اگر می خواهند حسینی زندگی کنند و نعمت خدا را شاکر باشند، باید به این شهید بزرگ اقتدا کنند و شهید تهرانی مقدم به گردن همه ما و همه شیعیان عراق، لبنان، فلسطین حق دارد و این قهرمان موشکی ایران از مهم ترین عوامل شکست اسرائیل در جنگ های 22روزه، 33روزه 50 روزه است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره صفات برجسته این شهید تهرانی مقدم نیز گفت: این شهید بزرگوار با تاسی از آیات قرآن و رهنمودهای ولایت به رفع مهم ترین نیازهای دفاعی کشور در حوزه موشکی اهتمام ورزید و به نوعی تمام کشورهای مسلمان منطقه اعم از شیعه و سنی مرهون خدمات مردی هستند که برای ما مردم ایران بسیار ناشناخته مانده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به نقش آثار هنری مانند شعر در انتقال و زنده نگه داشتن مفاهیم دینی تشیع در طول تاریخ بیان کرد: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب با عنایت ویژه ای که به این بخش داشته اند، بار دیگر سنت حسنه گردهمایی شاعران و ارائه آثار ادبی پیرامون مفاهیم دینی و جایگاه ائمه اطهار را به صورت منظم و هر ساله تکرار کرده اند.

 

وی در ادامه افزود: برپایی این گونه گردهمایی ها بهترین زمینه جهت تقویت و گسترش ارزش های اسلامی و انسانی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: از آثار بسیار مهم برپایی این گونه مراسمات تقویت بیش از پیش باورهای اسلامی و انسانی و گسترش مفاهیم دینی در سطح جامعه است و سبب مقابله مقتدرانه و هوشمندانه تحرکات پیچیده دشمن در حوزه جنگ نرم به حساب می آید.

 

در ادامه این مراسم همسر شهید تهرانی مقدم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: تنها دلیلی که بسیجی ساده و مخلصی مانند تهرانی مقدم را به لبه تیز شمشیر ولایت در ساله ای اخیر تبدیل کرد، داشتن اخلاص، تبعیت محض از ولایت و تربیت خوب دوران کودکی این مرد الهی بود.

 

وی در ادامه افزود: پس از شهادت ایشان خانواده ما افزون بر یک ساعت میزبانی از مقام معظم رهبری در اتفاقی نادر بیش از یک و نیم ساعت نیز محضر سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان را درک کرد.

 

حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در خصوص نامیدن ایشان به عنوان انسانی مخلص، مدیری قوی در تمامی زمینه ها و یکی از ارکان تشکیل دهنده قدرت نظامی کشور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از اطلاع از جزئیات حادثه شهادت شهید تهرانی مقدم ضمن ابراز تاسف شدید عنوان کردند که "من امروز یکی از بهترین عزیزانم را از دست دادم."

 

وی در پایان افزود: تنها راه ادامه مسیر امثال تهرانی مقدم ها را پیروی محض از ولایت فقیه است و برپایی چنین جلساتی افزون بر زنده نگه داشتن یاد شهدا به عنوان یک اصل مهم، حاضران در برنامه را جهت ادامه پر قدرت مسیر ارزش های الهی مصمم تر از گذشته می کند و این امر درست در نقطه مقابل خواست دشمنان جهت کمرنگ کردن چنین ارزش هایی قرار دارد.

 

در پایان سخنان همسر شهید تهرانی مقدم تعدای از مسؤولان حاضر در جلسه با حضور در جایگاه و اهدای لوح تقدیر به حیدری از جایگاه رفیع و کم نظیر پدر موشکی ایران تجلیل کردند.

 

لازم به ذکر است مراسم سوگواره ادبی "برگ ریزان" دومین مجلس از سلسله نشست های "زندگی به سبک بهشت" به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری نجف آباد و همکاری واحد ادبیات خانه هنرمندان در محل سالن شهروند برگزار شد و تعدادی از شاعران برجسته کشور به ارائه آثار خود در موضوعات مختلف پرداختند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات