۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۶۹۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

قیام حسینی الهام بخش آزادی خواهان جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قیام حسینی الهام بخش آزادی خواهان جهان شده است، گفت: امام حسین(ع) با خون پاک خود دین را از خطر نابودی بیرون آورد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که در شهر چمستان برگزار شد با تسلیت فرارسیدن این ایام، گفت: امام حسین(ع) و یاران با وفایش در مسیر تحقق رضایت خداوند منان و احیای ارزش های گام برداشتند که این حماسه بزرگ برای همیشه ماندگار و جاویدان خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) با عزت و عظمت در میدان دفاع از ارزش ها حضور پیدا کرده و یاران این امام همام نیز از باوفاترین یاران تاریخ بشری بودند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که سرور و سالار شهیدان مکتب عشق و عاشقی به معنای واقعی کلمه را در عالم خلقت ایجاد کردند، ادامه داد: در حالی که همگان فرمودند و اعتقادما این است انبیا آمدند عقول بشر را شکوفا کنند ولی نتیجه اش را می خواستند که عقل در پرتو آفتاب عشق قرار گرفته و بالغ شود.

 

استادحوزه علمیه مازندران، افزود: آن هایی که به مرحله عشق نمی رسند کار امثال امام حسین(ع) را درک و هضم نمی کنند که برای همین آیت الله شهید مطهری بیان می دارد یکی از امتیازات و افتخارات نهضت حسینی آن است که عقلای قوم نمی توانند آن را درک کنند.

 

وی با تاکید بر این که حماسه حسینی فوق عقل بوده و هر کسی را یارای درک آن نیست، گفت: عشق قله پروازش بسیار فراتر و برتر از قله عقل است که برای همین عقل خطرپذیری را رد می کند که اسارت و گرفتار کردن اهل و عیال را مذمت کرده و در فضای ناامن و خوف ناک پا گذاشتن را خلاف منطق می داند.

 

حجت الاسلام جباری، تصریح کرد: امام حسین(ع)  حب جان را در مرحله مخاطره دین و ایمان مانع و حجاب پیش روی خود و معشوق می بیند که شیطان در بندگان خدا قطب و محوری چون عشق را هدف قرار داده که اگر موفق شود ارادت و عشق و حب قلبی و ایمانی محب را از کار بیندازد و به همه اهداف و نیات شوم خود دست یافته که نقل شده روز عاشورا خود ابلیس در وسط صحنه و معرکه حضور داشت و میدان داری می کرد.

 

امام جمعه چمستان، افزود: او یکی از دعاهای مستجاب خودش را برای کربلا گذاشت تا این عبد عاشق امام حسین(ع) مخلص و فانی الهی را متزلزل و ناکار کند که وقتی سرور و سالارشهیدان در گودی قتلگاه با آن وضع تشنگی افتاده بودند شیطان به خدا عرضه داشت خدایا دعای مستجاب من این باشد که خورشید را در اوج حرارت قرار دهید تا حسین (ع) در شدت عطش قرار بگیرد.

 

وی افزود: دراین هنگام جبرئیل آمد بالش را برابر حسین (ع) و خورشید قرارداد که امام حسین(ع) در آن لحظه فرمود کیست که بین من و حبیب و معشوقم فاصله انداخت ای جبرئیل کناربرو  که شیطان تمام توانش را به کار گرفت تا نقطه ضعفی از سیدالشهدا(ع) بگیرد ولی ایشان با تمام وجود ابلیس را به زمین کوبیدند.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که امام حسین(ع) خون خدا شد تا اگر خدا خواست و مکتب و جامعه نیاز به حیات طیبه داشت خون تزریق کرده وحیات تازه به کالبد جامعه و دین بدهد که این قیام بزرگ الهام بخش آزادی خواهان جهان شده است، گفت: امام حسین(ع) با این خون نام خدا را زنده کرده و دین را از خطر نابودی بیرون آورد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که امام حسین(ع) تلاش های ارزنده ای در این راستا انجام داده است، بیان داشت: دشمنان به دنبال این بودند که آرام آرام دین و ارزش ها را در جامعه پاک کنند که سرور و سالار شهیدان سبب احیای ارزش های دینی شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: امام حسین(ع) در راستای حفظ و ترویج دین گام های ارزنده ای برداشته و برای بقای اسلام نیاز به جریان خون در شریان هایش دارد که در غیر این صورت  فرجام آن مرگ و بیجانی خواهد بود.

 

وی با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) سبب تعالی و سعادت انسان می شود، گفت: باید عامل به تعالیم والای دینی و سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در زندگی خود باشیم که ثمرات ارزنده و گرانقدری برای ما دارد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات