۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۳۵۶۱۷
مدیر کل اوقاف لرستان خبرداد؛

فعالیت 800 مبلغ در بقاع متبرکه لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که در ایام سال 800 مبلغ غیر بومی در امام زادگان و مناطق محروم لرستان فعالیت می کنند، گفت: در طرح بصیرت عاشورایی امسال بیش از 300 مبلغ غیر بومی در لرستان حضور داشتند.
اعزام مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز، در نشست با اصحاب رسانه در راستای هفته وقف گفت:ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از برنامه های مهم اوقاف و امور خیریه لرستان است.

وی با بیان این که اوقاف لرستان در برگزاری طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی هرساله از استان های برتر است، افزود: در طول سال و به مناسبت های گوناگون افزون بر مبلغان بومی، 800 مبلغ غیر بومی نیز در امام زادگان، مناطق محروم و روستاهای لرستان فعالیت می کند.

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که تحریم ها هیچ گونه اثری در روند تبلیغی ندارد، عنوان داشت: تبلیغ در ایام گوناگون سال پیشرفت خوبی نسبت به گذشته دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری طرح بصیرت عاشورایی با حضور 350 مبلغ غیربومی در لرستان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف بیان داشت: این نهاد در سال جاری 7هزار و 800 سهمیه داشته که تعداد شرکت کنندگان بیش از سهمیه بوده است.

وی یادآور شد: مسابقات استانی قرآن کریم در هفت رشته قرآنی ویژه خواهران، برادران و شکوفه ها از سوی داوران غیر بومی برگزار شد.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه افزود: مرحله بین المللی مسابقات قرآن کریم خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

18 پروژه عمرانی در از محل موقوفات لرستان قابل بهره برداری است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که در سال جاری کلنگ مرمت و باز سازی 20 پروژه عمرانی امام زادگان از محل درآمد موقوفات زده شده است، عنوان داشت: از این تعداد 18 پروزه قابل بهره برداری است.

وی در ادامه از راه اندازی تور مجازی امام زادگان در لرستان خبر داد و ابراز داشت: این طرح برای نخستین بار در استان لرستان انجام شده است.

حجت الاسلام خاکباز افزود: طرح تور مجازی در استان ابتدا از امام زاده محمدبن حسن در الیگودرز راه اندازی شده است و با مراجعه به سایت اوقاف لرستان قابل بررسی است.

وی با تأکید بر این که مهم ترین شاخصه اوقاف لرستان تحول اقتصادی است، بیان داشت: استان لرستان زمین های وقفی بسیاری با شرایط مناسب دارد و در این راستا از سرمایه گذاران دعوت شده است که در جهت اجرای نیت واقفین عمل کنند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات