۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۶۱۶
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

آگاهی به اهداف انقلاب از مهم‌ترین وظایف دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، گفت: نخستین وظیفه مهمی که بر دوش قشر دانشجو سنگینی می‌کند آگاه‌ شدن نسبت به اهداف انقلاب است.
انقلاب اسلامي زمينه ها و پيامدها

حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: نخستین وظیفه مهمی که بر دوش قشر دانشجو سنگینی می‌کند آگاه‌ شدن نسبت به اهداف انقلاب است چرا که مطلع بودن از اهداف، زمینه‌ها و عوامل شکل گیری انقلاب لازمه پیشبرد انقلاب است.

 

وی افزود: انقلاب که از سوی یک مرجع تقلید رهبری می‌شد و مورد حمایت مسلمانان بود، به سبب آگاهی همراهان و فداییان این راه از پیام و شعار آن پیروز شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز در جامعه کنونی دانشجو به عنوان فردی تأثیرگذار باید بداند که دشمنان از دو طریق درصدد ضربه‌زدن به انقلاب و کشور هستند آنان در ابتدا به دنبال جایگزین کردن اهداف واقعی انقلاب هستند و در مرحله بعد برای تغییر دادن اهداف تلاش می‌کنند بنابراین شناخت ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی نخستین وظیفه دانشجویان است.

 

وی تصریح کرد: دومین وظیفه دانشجویان یافتن راه‌های صحیح برای نیل به اهداف انقلاب است امروز جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه قدرت اهل علم همچون دانشجویان و طلاب ادعای صدور انقلاب با شعار عدالت را دارد کما اینکه امام خمینی(ره) نیز بر این نکته تأکید فراوانی کردند.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی از مهندسی فهم دین صحبت به میان می‌آید مراجع، طلاب و درس‌خوانده‌های مکتب امام صادق(ع) و هنگامی که از مهندسی اجرای دین و علوم دنیایی سخن می‌گوییم دانشجویان به عنوان کسانی که علم خود را در راه رسیدن به اهداف دین و انقلاب به کار می‌گیرند مطرح هستند.

 

وی تأکید کرد: علم به رغم مزیت‌های فراوانی که دارد اما گاهی حجاب بین خدا و انسان قرار می‌گیرد ازاین رو توسل به عنوان عاملی که انسان را در راه خدا نگه می‌دارد باید مورد توجه دانشجویان باشد دانشجویی که اهل معنویت و توسل نباشد، تفکر نورانی هم ندارد و به این دلیل علم او به کار مردم نمی‌آید اگر هم مورد استفاده قرار گیرد به منظور کسب ثروت و شهرت و مطامع دنیایی خواهد بود.

 

وی بیان کرد: دانشجوبان باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشند که ملعبه آنان نشوند اینگونه افراد دانشجونما و بازیچه هستند زیرا دانشجوی انقلابی با مستکبران و فتنه‌گران مخالف است قرار گرفتن در زمره دشمنان سبب می‌شود که نتوانند برای انقلاب نقش‌آفرینی مثبت داشته باشند./831/ت302/ب4

ارسال نظرات