۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۲۹۶
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

حقوق بشر بهانه ای برای حذف مخالفان آمریکا و رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که کامل ترین منشور حقوق بشر که سازمان ملل اعلام کرد، نامه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر است، گفت: اکنون حقوق بشر تنها بهانه ای برای حذف مخالفان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز 16 آذر، روز دانشجو اظهارداشت: در سال 1332 کودتای آمریکایی، انگلیسی 28 مرداد شکل گرفت و درپی آن محمد رضا شاه به قدرت برگردانده شد؛ بر این اساس روابطی که در دوران مصدق با انگلیس قطع شده بود از سر گرفته شد و دانشجویان در اعتراض به برقراری رابطه مجدد با انگلیس و فضای نظامی حاکم بر کشور اعتراض کرده که در اثر این اعتراض ها 3 نفر از دانشجویان جان خود را در راه مبارزه با آمریکا و انگلیس از دست دادند.
وی با اشاره به خدمات دانشگاه و دانشجویان به نظام جمهوری اسلامی افزود: دانشگاه و دانشجویان نقش بزرگی در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده و خدمات بسیار ارزشمندی را انجام دادند.
امام جمعه موقت اهواز به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره تولید علم در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در بحث تولید علم، دانشگاه های کشور و دانشگاه های خوزستان سهم بسیاری را به خود اختصاص داده اند.
اربعین؛ بزرگ‎ترین همایش مذهبی دنیا
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه به مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین از ویژگی های امام حسین(ع) بوده و غیر از ایشان برای شخصیت دیگری در اسلام اربعین وجود ندارد.
وی با بیان این که اربعین از ویژگی های عزاداری برای امام حسین(ع) است، افزود: آدابی همچون زیارت با خضوع، خشوع قلبی و ظاهری، توجه به زیارت به عنوان یک عمل عبادی، انکسار قلبی و توجه درونی برای زیارت وجود دارد که بسیاری از عاشقان باید هنگام تشرف آن ها را رعایت کنند.
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: آنچه که اربعین امام حسین را به بزرگ‎ترین همایش مذهبی در دنیا تبدیل کرده همان حزن درونی است و توجه به این که امامی را زیارت می کنند که سر در بدن ندارد، این زیارت همان همراهی با اهل بیت سیدالشهدا(ع) است که مصائب بسیاری را پس از کربلا تجربه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با دعوت مردم برای کمک به یکدیگر در سفر به کربلا اظهارداشت: در مرز چذابه کودک شیر خوار و افرادی که توانایی جسمی نیز ندارند، برای تشرف به زیارت امام حسین(ع) به سوی مرز می روند؛ بنابراین زائران باید به همدیگر کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: دو مرز شلمچه و چذابه محل شهادت شاگردان امام حسین(ع) است و زیارت آنها نیز می تواند مقدمه ای برای زیارت سید و سالار شهیدان باشد.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حضور زائران حسینی توفیقی برای خوزستان است، افزود: در برنامه ریزی برای تسهیل عبور و مرور زائران از مرزها همه مسؤولان تلاش خود را کرده اند اما بیشتر مشکلات از سوی طرف عراقی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در مرز شلمچه جمعیت بیشتر از مرز چذابه بوده و عدم برنامه ریزی از سوی مسؤولان عراقی سبب ناهماهنگی و ایجاد مشکل برای زائران شده است.
حقوق بشر بهانه ای برای حذف مخالفان آمریکا و رژیم صهیونیستی است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نزدیکی روز جهانی حقوق بشر گفت: کامل ترین منشور حقوق بشر که سازمان ملل اعلام کرد، نامه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر است.
وی تصریح کرد: در گفتار و رفتار امام علی(ع) با کسانی که تحت حکومتش زندگی می کردند زیبایی های وجود دارد که کشور های متمدن صدها سال طول می کشد تا به ظرافت های گفتار و رفتار آن امام با مردم عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به حمایت های آمریکا از تروریست های جهان افزود: مشخص است که بحث حقوق بشر یک دست آوریز و بهانه است برای از بین بردن مردمی که نمی خواهند زیر سلطه آمریکا و اسرائیل غاصب باشند./9462/پ201/ب2
ارسال نظرات