۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۲۰۴
رییس دیوان عدالت اداری کشور:

تفکر بسیج در متن انقلاب و معارف دینی خلاصه شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان عدالت اداری کشور با تأکید بر این که ریشه بسیج باید در متن انقلاب و معارف ارزشمند دینی خلاصه شود، گفت: تشکیل 22 قشر در بسیج ارزشمند بوده و باید نسبت به پویایی آن تلاش و سرمایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام منتظري، رييس ديوان عدالت اداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری کشور امروز در همایش بسیج حقوقدانان استان در ساری از بسیج به عنوان شجره طیبه ای یاد کرد که در برابر همه حوادث روزگار در مسیر اهداف خود ثابت قدم و استوار بوده است.

 

وی با اشاره به این که اسلام ناب هر روز دنیا بیشتر گسترش پیدا می کند، افزود: امروز دنیا از گسترش اسلام ناب در جهان هراسان است و به همین دلیل همه توان خود را برای جلوگیری از جهانی شدن آن به کارگرفته است.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان این که تلاش های دشمنان اسلام برای تضعیف جایگاه اسلام ناب در جهان همواره با شکست مواجه شده است، افزود: اسلام ناب اسلام حقیقی و با ریشه است و دشمنان نمی تواند مانع از گسترش آن در جهان شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حزب اللهی بودن را یکی از شاخصه های مهم یک بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: تقوا و ایمان الهی انسان را از هر گونه انحراف و نفاق مصون می دارد.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور به تشکیلات کانون وکلا اشاره کرد و با بیان این که یکی از افراد عضو این کانون در خارج از کشور حجابش را برداشت و متأسفانه این کانون هیچ واکنشی نسبت به اقدام این خانم نشان نداد، افزود: انتظار از کانون وکلا واکنش در برابر این اقدام نامناسب بود.

 

وی به نقش سازمان بسیج حقوقدانان در جامعه اشاره کرد و گفت: تشکیل این تشکل از بسیج می تواند در حل بسیاری از مسائل اداری بسیار اثرگذار عمل کند.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور از بسیج به عنوان یکی از یادگار مهم امام خمینی(ره) و از اقدامات ارزشمند نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ریشه بسیج در بین آحاد جامعه اسلامی است و امروز بسیج با پشتوانه مردمی در کشور نقش آفرینی می کند.

 

 وی یکی از شاخصه‌های بسیج را جذب نیروهای شاخص و معتقد به نظام دانست و با بیان این که آینده بسیج روشن و متعالی است، ادامه داد: باید تلاش شود تا تفکر بسیج نیز در بخش های مختلف جامعه ما نهادینه شود.

  

رییس دیوان عدالت اداری کشور، تفکر بسیجی را سد محکم در برابر دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی که برگرفته از قیام حسینی است و در برابر دشمنانی که در صدد رخنه بر جریان اصیل انقلاب هستند خواهد ایستاد.

 

وی با تأکید بر این که ریشه بسیج باید در متن انقلاب و معارف ارزشمند دینی خلاصه شود، گفت: تشکیل 22 قشر در بسیج ارزشمند بوده و باید نسبت به پویایی آن تلاش و سرمایه‌گذاری کرد.

 

حجت الاسلام منتظری با اشاره به این که بسیج اقشار در ارتقای دانش علمی کشور نقشی اثرگذار و پیشگام خواهند داشت، یادآور شد: افکار بلند بسیجیان با توسعه دانش و فناوری‌های روز بسیج اقشار می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد./950/پ202/ب1
 

ارسال نظرات