۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۴۱۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

دانش آموزان ممتاز در مساجد تشویق شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که تشویق دانش آموزان ممتاز یکی از راهکارهای جذب نوجوانان به مساجد است.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به جایگاه رفیع مساجد نزد اهل بیت(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) در خصوص جایگاه مساجد روایات و احادیث فراوانی نقل کرده اند که همین می تواند به اهمیت موضوع بیفزاید.

 

وی در ادامه به سفرهای پیامبر گرامی اسلام و ساختن مساجد اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) هر جا که سفر می کرد اقدام به بنای مسجد می فرمودند که یکی از این مساجد، مسجد قبا است که ایشان در سفر به سوی مدینه در روستای قبا اقدام به ساخت آن کردند و به روال عادی هر وقت ایشان حادثه ای و یا امر مبارکی اتفاق می افتاد مسجدی بنا می کردند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با بیان این که در دین مبین اسلام مساجد با همدیگر متفاوت هستند گفت: از نظر اسلام دو نوع مسجد وجود دارد اول نوعی که برمبنای تقوا بنا شود و نوع دیگر، نوعی است که بر مبنای ریا بنا شود که از آن به‌ عنوان مسجد ضرار یاد می‌شود.

 

این مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: در جنگ تبوک و در پی اقدام گروهی سودجو برای احداث مسجدی به بهانه حضور پیرزنان و پیرمردان، پیامبر(ص) پس از وحی الهی آن مسجد را تخریب کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه به راهکارهای جذب جوانان به سوی مساجد اشاره و تصریح کرد: باید اذان در مساجد یکبار قرائت شود، نماز اول وقت حتما در مساجد اقامه شود، مقدمات اذان حذف شود، امام جماعت لحن زیبا داشته باشد.

 

مسؤول کمیته مردمی تشکل های امر به معروف و نهی از منکر در ادامه به دیگر راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اشاره و تأکید کرد: تشویق دانش آموزان ممتاز در مساجد از دیگر راهکارهای مؤثر جذب جوانان به این مراکز مذهبی و فرهنگی است که البته برای کارآیی بهتر آن، خادمان مساجد باید از سوی دولت تعیین شده و در زمان بازنشستگی نیز خادمان جوان جایگزین آنها شوند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در پایان با اشاره به وظایف تعیین شده خادمان مساجد گفت: خادمان باید به وظایف تعیین شده خود اکتفا کرده و در فعالیت های هیأت امنا دخالت نکنند و ما نیز امیدواریم که با اجرای این راهکارها، جوانان را به این مراکز مقدس جذب کنیم. /949/ت302/ب4

ارسال نظرات