۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۰۷۵
کارشناس و مبلغ دینی:

بیان سرگذشت مجاهدان الهی سبب افزایش استقامت در فرزندان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی با اشاره به این‌که مطالعه افراد کم‌حوصله و بی‌صبر سبب پایدار شدن انسان در راه خداوند می‌شود، گفت: والدین به بچه‌ها داستان افراد پرحوصله را بگویند به جای این‌که تنها بر زبان بیاورند که شما استقامت بورزید.
مجاهدان الهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله ابراهیمی، کارشناس و مبلغ دینی چهارشنبه شب در محفل عزاداری امام حسین(ع) با اشاره به این‌که خداوند استقامت و پایداری در راه مستقیم را ستوده است، گفت: در قرآن کریم بر این تأکید می‌کند که هر کس صبر و استقامت داشته باشد، اجر بی‌حساب به او می‌دهیم.

 

وی افزود: برای دست یافتن به استقامت انسان ابتدا باید به فایده‌های استقامت علم و اطلاع داشته باشد، یکی از نکاتی که برای انگیزه یافتن به انجام عملی ذکر شده این است که انسان اطلاع داشته باشد پایان کار این عمل چه سودی دارد.

 

کارشناس و مبلغ دینی خاطرنشان کرد: راه دیگر قرار گرفتن در مسیر استقامت این است که انسان با وضعیت کسانی که به این صفت دست یافته‌اند، آشنایی بیشتری پیدا کند، انسان باید قصه انسان‌های پر حوصله را بخواند و از سرانجامشان آگاهی یابد.

 

وی با بیان این‌که در دعای صاحب‌الامر در مفاتیح‌الجنان امام معصوم به ما یاد داده‌اند که اگر از خداوند هم کرامت می‌خواهیم، کرامت همراه با استقامت بخواهیم، ابراز کرد: والدین به بچه‌ها داستان افراد پرحوصله را بگویند به جای این‌که تنها بر زبان بیاورند که شما استقامت بورزید.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: انسان همچنین اگر سرگذشت افراد بی‌حوصله و ضرر کم‌صبری و بی‌استقامتی را بخواند انگیزه می‌یابد که به استقامت و پایداری دست یابد، خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید که ای پیامبر(ص) تو همچون صاحب ماهی نباش که در اثر کم‌صبری قوم خود را بدون اجازه خداوند ترک کرد.

 

وی بیان کرد: روش دیگر دست یافتن به استقامت این است که انسان با کسی رفیق و دوست باشد که خود نیز اهل صبر و پایداری باشد، خداوند در سوره عصر می‌فرمود «إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ».

 

پژوهشگر و محقق حوزوی گفت: افراد اگر بدانند که پشت بلاهایی که خداوند برای انسان رقم می‌زند چه حکمتی نهفته است و خدای متعال برای انسان چه چیزهایی را در نظر گرفته است و پشت پرده نیز چه خبرهایی است، هیچ‌گاه در برابر درگاه خداوند اظهار ناله و شکایت نمی‌کند.

 

وی با اشاره به ماجرای دیدار حضرت موسی(ع) با حضرت خضر(ع) اظهار کرد: حضرت موسی(ع) نیز اگر علم حضرت خضر(ع) را داشت، به این پیامبر الهی اعتراض نمی‌کرد،‌ حضرت خضر(ع) به موسی(ع) پشت پرده ماجراهایی را که اتفاق افتاد برایشان گفت./914/پ202/ب6

ارسال نظرات