۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۳۵۰

تأکید آیت الله طبرسی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت ورزش برای تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از ورزش به عنوان وسیله ای مناسب برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی کشور یاد کرد و گفت: باید از این ابزار مناسب در جهت شناساندن جایگاه نظام اسلامی به دنیا بهره گیریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در دیدار ورزشکاران بسیجی استان در ساری ورزش را زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه دانست و گفت: اگر این عاملان نشاط و شادابی از جامعه گرفته شوند جامعه ما از بی نشاطی دچار بیماری خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که ریاضت جسمی در ورزشکاران باید با ریاضت معنوی آمیخته باشد، تصریح کرد: ورزشکاران باید در کنار پرورش جسم خود روح و فکر خود را نیز پرورش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که یک ورزشکار باید در همه عرصه های زندگی قهرمان باشد و تنها قهرمان بودن در میدان ورزش کافی نیست، ادامه داد: اخلاق مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت های ورزشکاران باشد و قهرمان آن کس نیست که پشت دیگران را بر زمین آورد، بلکه قهرمان آن کسی هست ‏که بر هوای نفس خود غالب شود و شیطان پشتش را بر زمین نیاورد.

 

وی با بیان این که کار ورزشکاران دلمردگی، بی‌نشاطی و کسالت از جامعه می‌گیرد و نشاط، صحت و ‏سلامتی را به جامعه باز می‌گرداند، افزود: سالم ماندن تنها به غذا خوردن، دارو خوردن، رعایت دستورات ‏پزشکی کردن نیست، بسیاری از سلامت‌ها داشتن روح سالم است، روح سالم هم در بدن سالم هست و ‏داشتن بدن سالم نیز با ورزش کردن محقق می شود.

 

امام جمعه ساری، وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

 

ﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم مازندران در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ساری در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از ورزش به عنوان وسیله ای مناسب برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی کشور یاد کرد و گفت: باید از این ابزار مناسب در جهت شناساندن جایگاه نظام اسلامی به دنیا بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تاکید و اهمیت دادن ائمه اطهار به سه رشته ورزشی افزود: در دوران پیامبر و ائمه اطهار آموختن ورزش‌های شنا، تیراندازی و اسب سواری تاکید فراوان شده بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات