۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۰۰۰
معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور:

350 هزار دانش آموز مهاجر در کشور مشغول به تحصیل هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: اکنون 350 هزار دانش آموز مهاجر در کشور حضور دارند که در 1500 کلاس مشغول تحصیل هستند، این برای کشور هزینه دارد اما با این وجود اداره و هدایت اینها بزرگ زرینی برای جمهوری اسلامی ایران است.
وزارت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس نصراللهی، معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور ظهر امروز در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی پناهندگان افغانستان که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: درباره رفع مسائل آموزشی پناهندگان تا حدودی موفق بوده و مشکلات را حل کرده‌ایم.

 

وی افزود: توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را نیز شاهد بودیم، امسال برای نخستین بار برای مسابقه افغانستان شناسی برنامه ریزی می‌کنیم و بنا است این مسابقات تا حد جشنواره افزایش یابد.

 

معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور با تأکید بر این‌که مسابقات ورزشی را نیز می‌خواهیم برای مهاجران توسعه دهیم، اظهار داشت: رسیدگی به مهمان شهرها و اردوگاه‌ها جزو برنامه‌ها است.

 

وی تصریح کرد: با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل و مؤسسات خیریه بنا داریم پوشش درمانی را افزایش دهیم؛ در گذشته به سبب محدودیت‌های مالی تنها بیماری‌ها خاص را مورد پوشش قرار می‌دادیم.

 

عبداللهی با بیان این‌که قریب به 1 میلیون پناهنده در کشور داریم، بیان داشت: می‌خواهیم تمام این‌ها را تحت پوشش قرار دهیم تا بیماران خاص را به صورت صدرصد و خانواه‌های آسیب پذیر را تا بیش از 60 درصد و خانواده‌های دیگر را تا 20 درصد مورد حمایت قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: بیمه عمر و حوادث را برای پناهندگان خواهیم داشت؛ توسعه پوشش‌های درمانی و بهداشتی با اولویت مهمان شهرها را خواهیم داشت، البته درخواست ما از مجامع بین المللی در قبال این خدمات در جهت توسعه مؤسسات فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ورزشی همکاری بیشتری داشته باشند.

 

معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: تاکنون آمایش‌های 9 گانه صورت گرفته است، در این مدت نیز در تلاش بودیم آمایش 10 را با یک دیدگاه بهتر در آینده نزدیک اجرا کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون 350 هزار دانش آموز مهاجر در کشور حضور دارند که در 1500 کلاس مشغول تحصیل هستند، این برای کشور هزینه دارد اما با این وجود اداره و هدایت اینها بزرگ زرینی برای جمهوری اسلامی ایران است./993/پ202/ف

ارسال نظرات